Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Unamic/HCN ontvangt ook in 2009 Gouden FD Gazelle Award
Woensdag 25 november 2009
Almere - Voor het tweede jaar op rij heeft facilitair dienstverlener
op het gebied van klantprocessen Unamic/HCN een Gouden FD Gazelle
Award gewonnen. Unamic/HCN is in de omzetklasse "middelgroot' het best
presterende bedrijf in de provincie Flevoland. Het hoofdkantoor van
Unamic/HCN bevindt zich in Almere maar de contactcenter organisatie
beschikt over een groot aantal eigen vestigingen in de Benelux en
offshore in Suriname en Turkije. Verder verzorgt de organisatie de
operationele uitvoering van inhouse contactcenters op de locatie van
een aantal opdrachtgevers.
Micha Willemse en Jeroen ten Haave, oprichters van Unamic/HCN, namen
bij de uitreiking op dinsdag 24 november in het Hotel Figi te Zeist de
prijs in ontvangst. "Voor de tweede keer met deze trofee in handen
staan is de mooiste waardering voor al onze medewerkers die iedere dag
bezig zijn om de klanten van onze opdrachtgevers optimaal te woord te
staan," aldus Willemse. Ten Haave vult aan: "Ondanks en misschien ook
wel dankzij de economische situatie hebben ook in 2009 veel nieuwe
opdrachtgevers hun klantcontacten aan Unamic/HCN uitbesteed. Dat geeft
voor 2010 weer goede vooruitzichten."
De Nederlandse markt voor het uitbesteden van klantprocessen zoals
klantenservice, technische helpdesk, facturatie en backoffice is de
laatste jaren flink in beweging. Zowel in het bedrijfsleven als bij de
overheid staat klantgericht ondernemen dit jaar hoog op de agenda en
steeds meer organisaties doen een beroep op gespecialiseerde partners
om het contact met klanten of burgers uit te voeren. Achterliggende
redenen hiervoor zijn onder andere het oplossen van problemen met
betrekking tot onder- en overcapaciteit, het realiseren van
kostenbesparingen en -flexibilisering en toegang tot de meest
geavanceerde communicatietechnologieën.
---
Over FD Gazellen Awards
De FD Gazellen Awards zijn een initiatief van het Financiële Dagblad
en Graydon en worden toegekend aan bedrijven die een forse omzetgroei
laten zien gemeten over drie aaneensluitende jaren. Het hoofdcriterium
is een omzetgroei van minimaal 20% over een periode van drie jaar. De
omzetgroei dient ononderbroken te zijn over deze periode van drie jaar
en in het eerste jaar behoort de omzet minimaal EUR 100.000, - te
bedragen. Het laatste jaar dient het nettoresultaat positief te zijn.
Dit jaar is de omzetgroei over de jaren 2006, 2007 en 2008 beoordeeld.
Kijk voor meer informatie op www.fd.nl/fdgazellen.
Over Unamic/HCN
Unamic/HCN is in de Benelux één van de grootste spelers op het gebied
van outsourcing van klantprocessen, zowel in B-to-C als B-to-B
omgevingen. De organisatie beschikt niet alleen over eigen
contactcenters in België, Nederland, Turkije en Suriname maar voert
ook bij opdrachtgevers inhouse contactcenter operaties middels
co-sourcing constructies. Naast klantprocessen gericht op
inbound-diensten zoals klantenservice en technische helpdesk worden
outbound activiteiten uitgevoerd die zich richten op retentie,
upselling en cross-selling. Verder beschikt Unamic/HCN over een
gespecialiseerde Business Unit die zich richt op outsourcing van
'transactiegericht' klantcontact zoals facturatie en creditmanagement
en een Business Unit die zich bezig houdt met interim management,
training/coaching en consultancy activiteiten op het gebied van
klantcontact en klantprocessen. Kijk voor meer informatie op
www.unamic.com.