Online speelgoedverkopen bij bol.com overtreffen eerdere verwachtingen

25/11/2009 14:29

Creative Venue BV

Opzet nieuwe winkel blijkt schot in de roos

Nieuwegein, 25 november 2009 - In aanloop naar Sinterklaas en de kerstdagen blijken consumenten de voordelen van het online speelgoed kopen snel te ontdekken. Sinds de introductie van speelgoed vorige maand, levert bol.com deze week de 100.000ste bestelling af. Op dit moment ligt het aantal leveringen van onder meer puzzels, bordspellen en speelgoed zelfs al op circa 5000 artikelen per dag. De verwachting is dat dit aantal de komende weken nog snel zal toenemen.

Dankzij gerichte zoekfunctionaliteiten en productclassificatie op speelgoedmerk, leeftijd, geslacht en spelthema's weten klanten het gewenste speelgoedartikel snel te vinden. Zij lijken de additionele voordelen van online winkelen juist in deze drukke dagen te waarderen: niet in de rij voor de kassa, duizenden producten op voorraad en meestal binnen een dag geleverd.

De traditionele merken doen het volgens marketing directeur Michel Schaeffer nog steeds bijzonder goed: "Uit de verkopen blijkt dat Fisher-Price, LEGO en PlayMobil, vooral onder de allerjongsten, nog steeds favoriete merken zijn. De Fisher-Price Kassa en het LEGO City Politiebureau zijn verkoophits. Verder zijn met name puzzels en bordspellen erg populair, met Paul De Leeuw Onvoorspelbaar bordspel als uitschieter".

De consument weet de mediawinkel ook voor aankopen zoals boeken, cd's, dvd's, games en elektronica goed te vinden: met nog anderhalve week te gaan tot Sinterklaas verwacht bol.com nog ruim 500.000 artikelen te verkopen. Op de website presenteert bol.com ruim dertig lijstjes met cadeautips te sorteren op thema's als prijs, leeftijd, gadgets, doelgroep, Sinterklaas en kerstmis, om klanten te helpen bij het kiezen van het meest ideale cadeau voor de feestdagen. Kleinere cadeaus onder de 15 euro zijn zeer in trek in deze productcategorieën.

Online Sinterklaasvoorbereidingen

De voorbereidingen voor pakjesavond - lootjes trekken, verlanglijstjes uitwisselen, cadeaus kopen - vinden ook steeds meer online plaats. Met als voornaamste reden: de stress rond de voorbereidingen voor Sinterklaas verminderen. Zo introduceerde ook bol.com de online 'lootjestrekker'. Dit handige instrument bepaalt voor wie je een cadeautje koopt, terwijl je zelf meteen online je verlanglijstje in kunt vullen met daarop producten die bij bol.com of een andere aanbieder te koop zijn. Het aantal bezoekers van bol.com dat gebruik maakt van deze nieuwste functionaliteit is overweldigend en groeit met de dag.