Ingezonden persbericht


Gemeente Leiden kiest Inter Access voor beheer ICT-infrastructuur

Partijen tekenen outsourcingcontract voor zes jaar

Hilversum, Leiden, 25 november 2009 â¤* De Gemeente Leiden kiest na een Europese aanbesteding Inter Access als outsourcingleverancier voor een periode van zes jaar. Inter Access zorgt op basis van de overeenkomst voor de complete beschikbaarstelling van de ICT-backoffice en het netwerk van de gemeente. De ICT-dienstverlener past daarbij virtualisatie toe, waardoor de capaciteit van de systemen optimaal te benutten is. Door de ICT-backoffice en het netwerk uit te besteden, is de Gemeente Leiden verzekerd van een stabiele IT-omgeving tegen lage kosten. Daarnaast kan de gemeentelijke ICT-organisatie zich volledig richten op inhoudelijke projecten.

De Gemeente Leiden koos voor Inter Access na een Europese aanbesteding waaraan zeven ICT-dienstverleners deelnamen. Het onafhankelijke managementadviesbureau Quint Wellington Redwood begeleidde de gemeente bij de tender.

'We zochten naar een partner die stabiliteit combineert met flexibiliteit', zegt Paul Dubber, Unit Leider ICT van de Gemeente Leiden. 'Na een grondige selectie bleek dat Inter Access voor wat betreft professionaliteit, openheid, flexibiliteit en prijs/prestatie perfect past bij onze wensen. Dit bedrijf heeft een bewezen expertise op het gebied van outsourcing en virtualisatie.'

'De Gemeente Leiden heeft na het uitvoeren van een zorgvuldig Europees aanbestedingtraject in Inter Access een passende outsourcingpartner gevonden. Beide partijen staan voor interessante uitdagingen en we zijn ervan overtuigd dat de afspraken en doelstellingen realistisch en haalbaar zijn. Het afgesloten contract stellen de Gemeente Leiden en Inter Access in staat om gezamenlijk slagvaardig te zijn', zegt Wijnand Kamerling, partner bij Quint Wellington Redwood.

'Het beheren van infrastructuur is een belangrijke activiteit voor Inter Access', zegt Michel de Meijer, CEO van Inter Access. 'We groeien sterk op dit gebied en hebben bestaande en nieuwe klanten veel te bieden. Inter Access is als flexibele dienstverlener het alternatief voor de gevestigde spelers op dat gebied. Niet voor niets worden we steeds vaker door consultancyorganisaties meegenomen in selectieprocessen. Het feit dat de Gemeente Leiden voor ons heeft gekozen, onderstreept onze inspanningen om onderscheidende beheerdiensten in de markt te zetten. We zijn dan ook verheugd dat we uit de grondige selectieprocedure als beste partner naar voren zijn gekomen.'

De Gemeente Leiden en Inter Access kunnen terugkijken op een langdurige relatie. Het voormalige rekencentrum van de gemeente heeft in de historie van Inter Access een belangrijke rol gespeeld. Zo was Leiden in 1980 de tweede klant van Inter Access. In de periode 2001-2009 werkten de Gemeente Leiden en Inter Access ook samen aan het realiseren en beheren van een centrale ICT-voorziening voor de gehele gemeente.

###

Foto v.l.n.r.: Michel de Meijer, CEO Inter Access en Leo van den Nieuwendijk, Concerndirecteur gemeente Leiden.

Over Inter Access
Met ruim duizend medewerkers in Nederland en België is Inter Access de IT-dienstverlener voor de ontwikkeling èn het beheer van de informatievoorziening van middelgrote en grotere organisaties in de publieke sector, zorg, handel, industrie en financiële dienstverlening. Met onze kernactiviteiten Consulting, Technology, Solutions en Managed Services bieden we onze klanten integrale IT-oplossingen op basis van standaardcomponenten dan wel op basis van maatwerk, of door de inzet van mensen met hoogwaardige kennis en ervaring. Inter Access kiest bewust voor het toepassen van op standaarden gebaseerde technologie van de toonaangevende leveranciers IBM, Microsoft, Oracle en SAP. Daardoor zijn krachtige partnerships gegroeid en ontvangt Inter Access jaar na jaar prestigieuze innovatieprijzen.

Over Quint Wellington Redwood
Quint Wellington Redwood ­ kortweg 'Quint' ­ is een toonaangevend, onafhankelijk managementadviessbureau dat zich volledig toelegt op het oplossen van IT-gerelateerde organisatievraagstukken. De dienstverlening is grensoverschrijdend en strekt zich uit over 49 landen en vier continenten. Quint richt zich in het bijzonder op strategie, sourcing, regie en service- en informatiemanagement, waarbij wereldwijd best practices worden ontwikkeld en geïmplementeerd.

Quint is in 1992 opgericht om organisaties te helpen meer uit hun IT te halen. Niet door meer IT toe te voegen, maar door de IT beter te organiseren. Quints portfolio van diensten omvat onder andere Opleiding, Consulting en Measurement, en is geïntegreerd in de verschillende business- en IT-domeinen.

Met het motto 'Dare to Challenge' daagt Quint zichzelf en haar klanten voortdurend uit om ingrijpende prestatieverbeteringen, een betere concurrentiepositie en meer toegevoegde waarde te realiseren. Quint vindt niet alleen de organisatie van haar klanten opnieuw uit, maar ook de consultancybranche zelf!

Meer informatie over Quint vindt u op www.quintgroup.com.

Voor meer informatie:



Ingezonden persbericht