Ingezonden persbericht


-- Persbericht Unamic/HCN --

Almere, 25 november 2009

Unamic/HCN ontvangt ook in 2009 Gouden FD Gazelle Award

Voor het tweede jaar op rij heeft facilitair dienstverlener op het gebied van klantprocessen Unamic/HCN een Gouden FD Gazelle Award gewonnen. Unamic/HCN is in de omzetklasse "middelgroot' het best presterende bedrijf in de provincie Flevoland. Het hoofdkantoor van Unamic/HCN bevindt zich in Almere maar de contactcenter organisatie beschikt over een groot aantal eigen vestigingen in de Benelux en offshore in Suriname en Turkije. Verder verzorgt de organisatie de operationele uitvoering van inhouse contactcenters op de locatie van een aantal opdrachtgevers.

Micha Willemse en Jeroen ten Haave, oprichters van Unamic/HCN, namen bij de uitreiking op dinsdag 24 november in het Hotel Figi te Zeist de prijs in ontvangst. "Voor de tweede keer met deze trofee in handen staan is de mooiste waardering voor al onze medewerkers die iedere dag bezig zijn om de klanten van onze opdrachtgevers optimaal te woord te staan," aldus Willemse. Ten Haave vult aan: "Ondanks en misschien ook wel dankzij de economische situatie hebben ook in 2009 veel nieuwe opdrachtgevers hun klantcontacten aan Unamic/HCN uitbesteed. Dat geeft voor 2010 weer goede vooruitzichten."

De Nederlandse markt voor het uitbesteden van klantprocessen zoals klantenservice, technische helpdesk, facturatie en backoffice is de laatste jaren flink in beweging. Zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid staat klantgericht ondernemen dit jaar hoog op de agenda en steeds meer organisaties doen een beroep op gespecialiseerde partners om het contact met klanten of burgers uit te voeren. Achterliggende redenen hiervoor zijn onder andere het oplossen van problemen met betrekking tot onder- en overcapaciteit, het realiseren van kostenbesparingen en -flexibilisering en toegang tot de meest geavanceerde communicatietechnologieën.

Over FD Gazellen Awards
De FD Gazellen Awards zijn een initiatief van het Financiële Dagblad en Graydon en worden toegekend aan bedrijven die een forse omzetgroei laten zien gemeten over drie aaneensluitende jaren. Het hoofdcriterium is een omzetgroei van minimaal 20% over een periode van drie jaar. De omzetgroei dient ononderbroken te zijn over deze periode van drie jaar en in het eerste jaar behoort de omzet minimaal E 100.000, - te bedragen. Het laatste jaar dient het nettoresultaat positief te zijn. Dit jaar is de omzetgroei over de jaren 2006, 2007 en 2008 beoordeeld. Kijk voor meer informatie op www.fd.nl/fdgazellen.

Over Unamic/HCN
Unamic/HCN is in de Benelux één van de grootste spelers op het gebied van outsourcing van klantprocessen, zowel in B-to-C als B-to-B omgevingen. De organisatie beschikt niet alleen over eigen contactcenters in België, Nederland, Turkije en Suriname maar voert ook bij opdrachtgevers inhouse contactcenter operaties middels co-sourcing constructies. Naast klantprocessen gericht op inbound-diensten zoals klantenservice en technische helpdesk worden outbound activiteiten uitgevoerd die zich richten op retentie, upselling en cross-selling. Verder beschikt Unamic/HCN over een gespecialiseerde Business Unit die zich richt op outsourcing van 'transactiegericht' klantcontact zoals facturatie en creditmanagement en een Business Unit die zich bezig houdt met interim management, training/coaching en consultancy activiteiten op het gebied van klantcontact en klantprocessen. Kijk voor meer informatie op www.unamic.com.



Ingezonden persbericht