Ingezonden persbericht


---

P E R S B E R I C H T

Serviesgoed meest gevreesd kerstpakkettenitem van 2009 De Foute Kerstpakkettenparade 2009: Top 10 nationale kerstpakkettenmissers

Rotterdam, 25 november 2009 - Wat krijgen en vrezen we dit jaar met Kerst? Wordt het tonijn in blik of een mooi geldbedrag? Deze kerst slaan veel werkgevers de plank helaas weer mis. Uit onderzoek door Ruigrok | Netpanel, in opdracht van Pluimen, marktleider in beleveniscadeaus, blijkt dat 46% van de Nederlandse werknemers dit jaar een traditioneel kerstpakket vol etenswaren en gadgets verwacht, terwijl meer dan de helft hiervan (61%) daar helemaal niet op zit te wachten. Pluimen vroeg in het onderzoek de Nederlandse werknemers wat zij absoluut niet in hun kerstpakket willen vinden en stelt deze meest gevreesde kerstpakkettenitems vandaag tentoon in een tijdelijke expositie in winkelcentrum De Vier Meren in Hoofddorp. De expositie heet de Foute Kerstpakkettenparade 2009 en bevat de Top 10 kerstpakkettenmissers van 2009.

Top 5 meest gevreesde kerstpakkettenitems:

1 serviesgoed

2 een blikje smeerleverworst

3 een picknickmand

4 ragout in blik

5 zwarte kerstthee

Aanvullend wordt ook de Top 5 van meest vreselijke kerstpakkettenitems ooit gekregen tentoongesteld.

In de periode dat nog veel kerstgeschenken worden ingekocht, wil Pluimen laten zien met welke cadeaus de werkgevers hun medewerkers niet gelukkig maken. "Het is jammer dat toch nog veel werkgevers dergelijke kerstcadeaus geven," vindt Joren van der Pluijm, directeur van Pluimen. "Want als je dan toch geld aan kerstgeschenken voor je medewerkers wilt besteden, kies dan iets waar je de medewerkers mee kunt verrassen. Wees creatief en laat ze meebeslissen over hun eigen cadeau. Juist in tijden van crisis krijgen persoonlijke boodschappen en dingen samen met vrienden, familie en collega's beleven een meerwaarde."

Werknemers willen het beleven
Welke kerstgeschenken willen werknemers dan wel graag krijgen? Het onderzoek geeft aan dat onder andere belevenissen, bijvoorbeeld kaartjes voor de dierentuin of het theater, en geldbedragen het meest populair zijn. Welke beleveniscadeaus doen het volgens Pluimen, marktleider op dit gebied, goed als kerstgeschenk in 2009? De top 3 van verwachte populaire belevenissen is als volgt:
1. Sauna

2. Schoonheidsspecialist

3. Dag er op uit
En als nieuwe binnenkomer en tip voor dit jaar: het koeknuffelen! Van der Pluijm: "Eropuit, de wei in, lekker tegen een koe aan hangen. Dé manier om weer even met beide benen op de grond te komen en te relaxen."

Onderzoek heeft plaatsgevonden in oktober 2009 onder 726 werknemers en 674 werkgevers en is uitgevoerd door Ruigrok | Netpanel. Het onderzoek is op te vragen bij Pluimen, telefoon: 010-413 22 34.

Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het beleveniscadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. Al meer dan 3,5 miljoen mensen kozen met een Pluim hun favoriete belevenis. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. Voor meer informatie: www.pluimen.nl.

/////

Noot voor de redactie,