Ingezonden persbericht


KERSTKAARTEN VERSTUREN VANAF JE LUIE KRUK

Boomerang Unlimited doet een grootschalige test naar de effectiviteit van Quick Response-codes. Rond kerst zijn alle media uitgerust met deze 'tag'. Consumenten kunnen met hun mobiele telefoon waar dan ook - van café tot fitnesscentrum - direct hun digitale kerstkaarten versturen.

Met deze test wordt gekeken hoe de consument reageert op nieuwe mediavormen. "De mogelijkheden lijken onbegrensd, maar voordat we deze techniek gaan presenteren aan de adverteerder testen we liever eerst het nut en de (on)mogelijkheden in onze eigen media", aldus Marco Vroedsteijn van Boomerang.Hij ziet het als een leuke relevante methode om met media aan te haken bij de trend om landelijke media regionaal en persoonlijk te maken. Vroedsteijn: "We willen nog dichter bij de consument komen en dit contactmoment meetbaar maken". Het wordt de doelgroep makkelijk gemaakt. Tags op, panelen, kaarten en in NL Magazines brengen het motto 'We wish you Boomerang' in de praktijk.

De techniek is ontwikkeld in samenwerking met Sparked. Mobiel internet is het laatste jaar verdubbeld en heeft volgens experts de potentie om het huidige web te gaan overstijgen. Dit nieuwe mobiele medium stelt organisaties in staat om hun doelgroepen daadwerkelijk te bereiken middels relevante informatie en toepassingen die leiden tot echte verbinding. Laurens Frijters van Sparked: "Het interessante van de QR-code in combinatie met mobiel internet is dat gebruikers direct en eenvoudig toegang hebben tot relevante diensten vanaf elke locatie. Onze samenwerking is uniek en deze test geeft ons waardevolle informatie over de waarde van deze innovatieve technologie".

----------




Ingezonden persbericht