EU EC Enterprise
Cultuur, onderwijs en jeugd - Jeugd - 24/11/2009
De klok tikt...
Logo: creativiteit en innovatie: Europees jaar 2009 ©EC
Wedstrijd stimuleert jongeren uit Europa en de rest van de wereld om
creatieve oplossingen te verzinnen voor reële problemen. Dit door de
EU gesponsorde evenement moet hen aanzetten tot creatief denken.
Klimaatbescherming, maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzame
oplossingen voor honger en armoede? Het thema van het Europese
innovatie- en creativiteitskamp English bleef geheim tot aan het
begin.
Ongeveer 100 jongeren tussen 15 en 18 jaar hebben aan deze
24-uursmarathon in Brussel deelgenomen. De meesten waren uit de EU
afkomstig, maar er waren ook deelnemers uit Israël, Rusland en Mali.
Het kamp werd door Junior Achievement Young Enterprise Europe
georganiseerd in samenwerking met de Europese Commissie. In het kader
van het Europees Jaar van creativiteit en innovatie cestina Deutsch
English español français italiano polski svenska kregen jongeren de
kans om, profiterend van hun uiteenlopende achtergrond, creatieve
oplossingen te bedenken voor actuele aanslepende problemen.
De studenten werden ingedeeld in multinationale teams, waarvan er zes
doormochten naar de twee uur durende finale in de perszaal van de
Europese Commissie op 25 november. Vrijwilligers van de Commissie
stonden de teams met raad en daad terzijde.
Het winnende team werd gekozen door een panel van vertegenwoordigers
van multinationale bedrijven en ambtenaren van de Europese Commissie.
Meer over de winnende teams! cestina Deutsch English español français
italiano polski svenska
* Europees Jaar 2009 - video's