Ingezonden persbericht



---


Persbericht

Eperium helpt marktleider Protest bij het starten met e-commerce Ook online surfen met Protest Boardwear

Muiden, 26 november 2009 - Het eigenzinnige Protest Boardwear lanceerde twee weken geleden zijn eerste webwinkel. Het online kanaal is een aanvulling op het distributienetwerk dat bestaat uit 550 verkooppunten en 6 eigen winkels in Nederland en België. "Als marktleider in boardwear producten willen wij de consument optimaal via alle kanalen bedienen. Met onze webwinkel doen we dat", aldus Hans van Breukelen, director sales bij Protest. Protest koos Eperium om hen te helpen bij hun eerste en verdere stappen in in e-commerce.

Exclusiviteit voor iedereen
"We hebben goed over alle aspecten van de webwinkel nagedacht. Protest staat voor een aantal kernwaarden, die zeker ook in de webwinkel moesten terugkomen. Onze waarden design, goede prijs-kwaliteitverhouding, stoer, customer intimacy en massclusivity (breed toegankelijk maar toch exclusief) zijn zowel in het ontwerp als in de functionaliteiten doorvertaald. De image based intuïtieve navigatie, guided search en visual rich media tools zorgen voor een goede aansluiting bij de behoeften van de Protest klant", zegt Van Breukelen.

Eperium vertaalt offline lifestyle in online beleving "Protest heeft voor Eperium gekozen omdat zij direct onze visie begrepen en deze in een zeer korte tijd konden vertalen naar de webshop die wij voor ogen hadden", vertelt Van Breukelen. Ronald Vermeulen, commercieel directeur bij Eperium, vult aan: "Het is ontzettend leuk om voor een bedrijf te werken dat haar visie in alles doorvoert. De enthousiaste medewerkers en consumenten geloven in de Protest lifestyle en acteren daar ook naar. We hebben dan ook met veel plezier een stevig e-commerce platform neergezet, het design van de webshop verzorgd en een bijdrage geleverd aan de online marketingactiviteiten. Zo hebben de we offline lifestyle vertaald in een online beleving."

Webshop is aanloop naar internationale groei én B2B dekking "De komende tijd gaan we intensief gebruik maken van de tools die we nu hebben. Want door de webwinkel krijgen we een schat aan informatie over onze online klanten. We willen graag van deze webshop leren, zodat we uiteindelijk in meerdere landen online kanalen op kunnen zetten", vertelt Van Breukelen. "Wij denken dat e-commerce als onderdeel van onze distributieporfolio niet meer weg te denken is. Naast internationale expansie zullen we ook onze distributie uitbreiden met een B2B shop. Zo kunnen wij onze B2B klanten nog meer gemak en service bieden. Deze webshop is de eerste stap naar een verdere groei in e-commerce".

Over Protest
Het Nederlandse merk Protest maakt sinds 1993 kleding voor snowboard en surf 'minded' mensen. Protest biedt stijlvolle en functionele kleding voor een goede prijs. Protest is momenteel marktleider in het boardsport & lifestyle segment in Nederland.

Over Eperium
Al ruim tien jaar stelt e-commerce specialist Eperium klanten in staat om maximale resultaten te boeken met e-commerce. Eperium adviseert over strategie, (her)inrichting van organisatieprocesssen en conversiemarketing, zorgt voor de technische implementatie en neemt projectmanagement uit handen. We gebruiken bewezen software van Intershop en Magento, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met 250 eigen medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Muiden) en India (New-Delhi). Klanten zijn onder meer TomTom, De Telegraaf, BCC, Xerox, Euretco en Sanoma.

Noot voor de redactie,