Ingezonden persbericht


Persbericht
's Hertogenbosch, 26 november 2009

Games maken Chinees leren leuker

Steeds meer scholen in het voortgezet onderwijs willen het vak Chinees aanbieden. Uitgeverij Malmberg komt aan deze vraag tegemoet met de introductie van een nieuwe methode Chinees die speciaal gericht is op deze jongere leerlingen.

Een waardevolle aanvulling op het curriculum

Go 100, de naam van de methode Chinees, verwijst naar de 100 belangrijkste Chinese karakters. Met deze methode biedt Malmberg een sterk op communicatie ingesteld programma. Rollenspellen, games en interviews zijn daar enkele voorbeelden van. Bij het boek hoort een website met onder meer raps, woordgames en quizzen. Een 'echte' vreemde taal is voor de leerlingen een bijzondere uitdaging. Bovendien is Chinees voor scholen een waardevolle aanvulling op het curriculum.

De leerling wil door naar een hoger niveau

Leren is leuk wanneer het voor de leerling uitdagend is. De games in de methode Go 100 zijn zo ontworpen dat de leerling wil doorgaan om ze af te maken. 'De leerling gaat spelenderwijs een stapje verder naar het volgende niveau. Door de stof op een manier aan te bieden die past bij de belevingswereld van de leerling gaat het leren van Chinees een stuk soepeler,' zegt Laura Kroes, uitgever Chinees bij Malmberg.

Hulp bij het vinden van een docent

Go 100 is met name geschikt voor athenea, gymnasia en Leonardoscholen voor hoogbegaafde kinderen. De belangstelling van de scholen om het vak Chinees te gaan geven is zeer groot. Het probleem is echter vaak het vinden van een docent Chinees. Uitgeverij Malmberg heeft een netwerk met docenten Chinees opgebouwd die ingezet kunnen worden op scholen.

Noot voor de redactie,