Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Amsterdam, 26 november 2009

DESIGN BRIDGE ORGANISEERT INTERNATIONALE STUDENTEN COMPETITIE

Design Bridge, international brand design agency, organiseert een internationale studenten competitie waarbij studenten van onder andere het Sint Lucas Beeldende Kunst Gent en het Grafisch Lyceum Rotterdam het tegen elkaar opnemen in de strijd het beste 'Breakthrough in category' design voor een product of dienst te ontwerpen. Dit is een vervolg op een eerdere succesvolle competitie die vorig jaar in de UK werd gehouden. De winnaar van de studenten competitie wint een betaalde stage en de mogelijkheid om op een aantal internationale merken te werken. Daarnaast zal de winnaar actief gecoached worden door Creative Director Claire Parker in zijn/haar verdere creatieve ontwikkeling.

Door middel van de internationale studenten competities wil Design Bridge een intense band met de creatieve opleidingen realiseren. Daarnaast wil Design Bridge de kwaliteit van design opleidingen én creatief talent verder stimuleren. Claire Parker, Creative Director bij Design Bridge, zegt hierover: "design talent is schaars in Nederland en wij willen commerciële creativiteit aanmoedigen door middel van dit soort activiteiten. Wij hebben inmiddels een gevestigde reputatie voor wat betreft de interne groei van onze eigen designers. Twee van onze Creative Team Heads, die ooit als stagiair bij Design Bridge begonnen, leiden nu allebei hun eigen team van ontwerpers. De deelnemende studenten krijgen de opdracht om te laten zien hoe ze een door henzelf gekozen product of dienst uit de categorie Personal Care, Drinks of Snacks opnieuw kunnen definiëren. De jury bestaat uit Frank Nas (Managing Director), Claire Parker (Creative Director), Denise Faraco (Associate Creative Director), Isabel Son (Brand Strategy Director), Olof ten Hoorn (Creative Team Head) en Jordy Huisman (Creative Team Head), allen werkzaam bij Design Bridge in Amsterdam.

Deadline voor het inleveren van de opdracht is 11 december. De winnaar zal in de eerste week van januari bekend gemaakt worden.

Over Design Bridge
Design Bridge is een international brand design agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, dance4life, TNT, Sara Lee, Heinz, en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.


---