Maussen PR

PERSINFORMATIE

Think BIG!
Marketing, communicatie en architectuur onder één dak bij BIG-projects

Amsterdam, 26 November 2009- Vanaf nu is het mogelijk om de volledige identiteit van een bedrijf onder handen te laten nemen door één enkel bedrijf: BIG-projects (Building Identity Group). Met de oprichting van BIG-projects is een nieuwe weg ingeslagen in het combineren van verschillende vakgebieden tot één nieuw specialisme. Bij BIG wordt identiteit op alle vlakken onder handen genomen, waardoor het in alle facetten van een onderneming terug te vinden is. Zo resulteert het samenbrengen van marketing, communicatie en architectuur in een sterke, eigen en herkenbare uitstraling, van binnen en van buiten.

BIG is eind 2009 opgericht door Arie Flierman en Marc Reniers. Als professionals op het gebied van communicatie en architectuur hadden zij hetzelfde doel voor ogen: streven naar eenheid in identiteit. Beiden kwamen erachter dat ondernemingen moeite hebben dit voor elkaar te krijgen. Na samen een succesvol project volbracht te hebben, kwamen zij op het idee hun krachten te bundelen en met elkaar projecten uit te voeren.

Arie Flierman over de kracht van BIG: `Om het DNA van een merk of bedrijf uit te drukken is een uitgebreide analyse nodig. BIG kijkt niet alleen naar de fysieke context maar ook naar de kernwaarden, de visie en de missie van een bedrijf. Zo wordt vormgegeven aan functionaliteit en functie aan vorm. Onze methode moet zorgen voor een uitgesproken, herkenbare en complete merkbeleving.'

Project Fokker Terminal leidt tot oprichting BIG-projects De eerste succesvolle samenwerking tussen Flierman en Reniers ontstond in opdracht van de Gemeente Den Haag. De uitdaging was om de herontwikkeling van de voormalige Luchtvaart- en Nijverheidsschool `Athony Fokker' vorm te geven, om zo een bijzondere locatie voor evenementen te creëren. Om dit te bewerkstelligen werd niet alleen de




karakteristieke architectuur aangepakt, maar ook werden uitgesproken details van het

gebouw teruggekoppeld in het logo, interieur, beeldmerk en de huisstijl van de onderneming. Het resultaat is de `Fokker Terminal': een op de geschiedenis geïnspireerde opvallende evenementenlocatie die een duidelijk beeld uitdraagt. Daarnaast was met het afronden van dit project BIG-projects geboren.

Over Big Projects
BIG Projects (Building Identity Group) is in 2009 opgericht en is een samenwerking tussen communicatiebureau Happy Brand Mixed Media en architectenbureau MH3 architecten. De oprichters Arie Flierman en Marc Reniers springen met BIG in op de behoefte uit de markt om de volledige identiteit van een bedrijf onder handen te nemen: letterlijk van de gehele corporate identity, tot de fundamenten van het nieuwe hoofdkantoor en het bedrijfslogo op het dak. Zo brengt BIG architectuur, marketing en communicatie samen met als resultaat een uniforme uitstraling op alle vlakken. Opdrachtgevers tot nu toe zijn onder andere Fokker Terminal en Bubbles Carwash. Voor meer informatie over BIG Projects, ga naar www.big- projects.nl

---

Einde persinformatie



Maussen PR