Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

17 november 2009

Gemeente Den Haag verleidt jongeren met het Love Life Festival

TAKE ME, TAKE ME NOW! Met deze tekst rijden nu trams door het centrum van Den Haag. Van 26 november t/m 1 december viert Den Haag met een opvallende communicatie campagne het Love Life Festival. De gemeente wil op deze manier vooral jongeren (18 - 28 jaar) bereiken met de boodschap: 'seks mag, have fun, maar vrij veilig, altijd.' Het Love Life Festival betuttelt niet, maar probeert met een 'tongue in cheek' verpakking van de boodschap de aandacht te vragen voor een serieus thema.

Toiletspiegels vragen aan horecabezoekers: 'Mirror, mirror on the wall, who is the sexiest of them all?' Ook opvallend zijn de urinoirstickers met de tekst 'MAKE ME', die zodra erop geürineerd wordt, veranderen in 'MAKE ME WET'. Promotieteams vallen op door de Moving Boards: "If you like my back you should see the front".

Hiv en aids maken nog altijd veel slachtoffers, óók in Nederland. Vooral onder jongeren vallen veel slachtoffers, omdat zij wat makkelijker zijn gaan denken over het belang van veilig vrijen. Op initiatief van wethouder Bert van Alphen is deze spraakmakende campagne ontwikkeld door het Haagse communicatie en evenementen bureau Coos! samen met ontwerpbureau Trapped in Suburbia.

Twee hoogtepunten

Naast de opvallende campagne worden er door Coos! ook twee evenementen georganiseerd voor de Haagse jongeren. Deze maken deel uit van het overvolle 6 daagse programma van het Love Life Festival. Ook deze events sluiten perfect aan bij het concept, door de aankleding van de obers ('I can make you come twice'), de kroegen met bierviltjes ('give me more'), buttons ('push my button') en nog veel maar.

û Dance party I'm gonna make you sweat wordt het meest spraakmakende dance event van het jaar in Den Haag. Voor een keer wordt de vloer van het imponerende reusachtige witte Atrium van het Stadhuis de arena voor dj's Billy the Klit, D-Rashid, Ricky Rivaro en Jamie Westland. Dansen in het huis van de Burgemeester, dat is met recht een hoogtepunt en uniek in de geschiedenis van de Haagse binnenstad.

û One Night Stand Up Comedy: drie bekende Nederlandse stand-up comedians treden op 26 november op in de bekendste kroegen op de Grote Markt in Den Haag. Boterwaag, Supermarkt en De Zwarte Ruiter. De comedians rouleren zelf tussen de cafés.

Wethouder Bert van Alphen is de initiator van het Love Life Festival. Hij heeft bewust gekozen voor een festival met een ludiek karakter. Saskia Laurijsen, creatief directeur bij Coos! zegt over de communicatie strategie: "Voorlichting is er al genoeg. Daaraan ligt het niet. Het Love Life Festival bereikt jongeren door ze te laten lachen, dansen, feesten, enzovoort. Dat is een perfecte basis voor ons statement: Love Life? Safe Sex! Fantastisch dat een Gemeente zoveel lef durft te tonen en echt een opvallende campagne neer wilde zetten."

Meer informatie of beeldmateriaal? Bel of mail met Coos! Communicatie & Evenementen, tel (070) 8903535, welkom @ bij-coos.nl.

Met vriendelijke groet,