Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Filemon hoofdredacteur van Viva

Hoofddorp, 24 november 2009 - Donnderdag 26 november komt-ie van de drukker: Filemon's First Viva. Een Viva van gasthoofdredacteur Filemon Wesselink. Wielerfanaat Wesselink krijgt donderdag het eerste exemplaar uitgereikt door ex-prof Leontien van Moorsel.

Voor één keer mocht een man het vrouwenbolwerk Viva infiltreren. BNN'er Filemon Wesselink. Filemon, die een column in het vrouwenweekblad heeft, schrijft graag voor de 'vrouwtjes' van Viva. De liefde is wederzijds: hij is ook zeer populair bij de lezeressen en redactie. Vandaar zijn tijdelijke erebaantje.

Echt de baas

Wesselink is een groot wielrenfan: 'Dat er wielrensters in deze Viva zouden komen, was voor mij zeker. En dat voelt bijna alsof ik zelf een grote koers heb gewonnen. Daardoor heb ik me toch even echt baas gevoeld over dit vrouwenuniversum.'

Rare neuzen

Verder staat het nummer bol van dingen die we nog niet wisten van Filemon. En van Zayrada Groenhart, Nicolette Kluijver en Sander Lantinga. Er komen oud-klasgenoten aan het woord, de Rare Neuzen Parade komt langs ( 'Nooit geweten dat ik een rare neus had, tot Paul de Leeuw er eens een opmerking over maakte'). En omdat Filemon's vader een beddenzaak in Zutphen had: matrassentips van een insider.

Rita's dochter

Uniek in dit nummer is ook het eerste interview met de dochter van Rita Verdonk: Anna Willems. 'Wat mij het meest raakt, zijn de vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog. Ze is toch geen Hitler.' En: 'Mijn moeder heeft echt de overtuiging dat ze iets kan veranderen in Nederland. Ik geloof daar niet in.'

Filemon's First Viva, nummer 49, ligt vanaf 27 november in de winkel.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlaands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorpp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

NOOT VOOR DE REDACTIE,

Ingezonden persbericht