Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Recordaantal jeans opgehaald voor Kledingbank tijdens Nationale Jeanscollecte
Initiatiefnemers Robijn en Men at Work overhandigen samen met bekende Nederlanders ruim 12.000 jeans

Amsterdam, donderdag 26 november 2009 - Tijdens de Nationale Jeanscollecte van 1 tot en met 18 oktober is een recordaantal van 12.044 stuks jeans ingezameld voor de Kledingbank. De Kledingbank kampt al langer met een stevig tekort aan tweedehands jeans. Alle ingezamelde jeans zijn vandaag door bekende Nederlanders Winston Gerschtanowitz, Jim Bakkum en rockband Di-rect overhandigd aan de vrijwilligers van de Kledingbank in Amsterdam. Daarvandaan worden de jeans verder verspreid over alle regionale kledingbanken in het land. De Nationale Jeanscollecte is een initiatief van wasmiddelenmerk Robijn en jeansketen Men at Work.

Ronald Kersten, woordvoerder van de Kledingbank: "Echt ongelooflijk dat zoveel mensen hun jeans hebben ingeleverd voor de Kledingbank. Wij zijn erg blij met dit initiatief van Robijn en Men at Work. We hadden niet verwacht dat de actie zo'n groot succes zou zijn. We zullen heel veel mensen, die de jeans hard nodig hebben, heel blij kunnen maken"

Amsterdam, donderdag 26 november 2009 - Presentator Winston Gerschtanowitz, musicalster Jim Bakkum en rockband Di-rect overhandigen 12.044 oude jeans aan de Kledingbank in Amsterdam. De jeans zijn ingezameld tijdens de Nationale Jeanscollecte van 1 tot en met 18 oktober, een nieuw initiatief van Robijn en Men at Work. Fotograaf: Rutger Geerling.

Een tweede leven voor jeans
De Kledingbank, een organisatie die gedragen kleding inzamelt en doorgeeft aan mensen die het hard nodig hebben, heeft al lange tijd een groot tekort aan tweedehands spijkerbroeken. Wasmiddelenmerk Robijn en jeansketen Men at Work sloegen de handen ineen en introduceerden begin oktober de Nationale Jeanscollecte. Nederlanders werden opgeroepen om hun oude jeans in te leveren in een van de 51 vestigingen van Men at Work. Zij ontvingen in ruil voor hun donatie 25 euro korting op een nieuwe jeans en één gratis fles Robijn Klein & Krachtig Jeans. Naast donaties van consumenten ontving de organisatie 3.000 spijkerbroeken van het jeansmerk Nudie Jeans. En ook andere jeansmerken als Kuyichi, MET en REPLAY stelden jeans beschikbaar voor het goede doel. Alle ingezamelde jeans zijn door Robijn gewassen met de nieuwe Robijn Klein & Krachtig Jeans.


- EINDE PERSBERICHT -

Noot aan de redactie (