Ingezonden persbericht


Kronos integreert met Microsoft Dynamics GP en AX

Integratie Workforce Central-oplossing van Kronos met ERP Dynamics-pakket van Microsoft betekent lagere TCO

De Bilt, 26 november 2009 - Kronos, wereldwijd marktleider in workforce managementoplossingen, integreerde haar Workforce Central aanbod met Microsoft Dynamics GP en AX. Deze integratie staat garant voor een vlekkeloze automatisering, versnelling en vereenvoudiging van de HR gerelateerde bedrijfsprocessen en kan worden beschouwd als een verlengstuk van de waarde van Microsoft Dynamics ERP-investeringen. Het resultaat: een verlaagde Total Cost of Ownership (TCO).

Workforce Central van Kronos is een volledig webgebaseerde oplossing die specifiek werd ontwikkeld voor het operationele personeelsbeheer van grote internationale bedrijven vanaf 500 medewerkers. Door de volledige automatisering van tijdsregistratie, aanwezigheidsbeheer, personeelsplanning, loonsverwerking en algemene human resources, helpt Kronos klanten die met Microsoft Dynamics GP en Microsoft Dynamics AX werken om hun personeel te beheren en daarmee hun grootste kosten, de personeelskosten, te controleren. Dit gebeurt door het in real time afstemmen van werkuren met andere ERP data.

De biometrische gegevens die het systeem van Kronos genereert en verzamelt, worden onmiddellijk in de loonlijst van Micorsoft Dynamics GP geïmporteerd. Hierdoor wordt de manuele interventie beperkt, fouten geëlimineerd en het loonsverwerkingsproces versneld. Dankzij de integratie met Microsoft Dynamics AX wordt het bovendien eenvoudiger om de arbeid voor bedrijven die actief zijn op verschillende locaties en in verschillende landen, te optimaliseren. De WFC-oplossing van Kronos werd immers ook ontwikkeld om de complexiteit van wereldwijde organisaties en in verschillende sectoren te beheren.

Bovendien wordt het dankzij de configureerbare regels met betrekking tot bijvoorbeeld uitbetalingen en werkverdeling makkelijker om deze automatisch toe te passen in de verschillende landen en regio's waar een bedrijf actief is. Dit leidt tot een aanzienlijke reductie van interpretatiefouten, minimaliseert het risico om niet in orde te zijn met de sociale wetgeving en verkleint de kans op fouten in de loonsberekeningen.

Crispin Read, general manager, Microsoft Dynamics ERP marketing: 'Kronos deelt ons engagement om de klant oplossingen te bieden in hun competitief voordeel. We zijn verheugd over de toegevoegde waarde van de integratie van Kronos Workforce Central met onze ERP-oplossingen: onze klanten kunnen productiever werken en het geheel aan kosten reduceren.'

Albert Ifrah, Vice President European Operation bij Kronos: 'We zijn zeer vereerd dat een marktleider zoals Microsoft, die bovendien eenzelfde aandacht heeft voor gebruiksgemak en een snelle terugverdientijd, Kronos selecteerde als workforce management partner. Samen bieden we een compleet systeem dat de kritieke bedrijfsnoden kan beheren.'

Over Kronos Incorporated

Kronos Incorporated biedt organisaties over de hele wereld oplossingen aan voor een efficiënt personeelsbeheer. De Kronos-experts zijn gericht op het leveren van software en diensten die organisaties in staat stellen om de kosten te reduceren, de productiviteit te verhogen, de tevredenheid van de werknemers te vergroten om uiteindelijk het service level geleverd door de werknemers te vergroten. Kronos heeft klanten in meer dan 60 landen die worden bediend via een netwerk van kantoren, dochterbedrijven en distributeurs. Kronos is op brede schaal gekend als marktleider in workforce management en heeft een ongeëvenaard bereik: meer dan 30 miljoen mensen maken dagelijks gebruik van een Kronos-oplossing. Meer info over Kronos Western Europe: www.kronosglobal.nl