Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 26 november 2009
Sinterklaasverkoop laat nieuwe actieve trend zien
Sinterklaas speelt spelletjes
Nu de Sinterklaas verkopen bij V&D zijn losgebarsten zijn ook de eerste trends zichtbaar geworden. Met name speelgoed dat een
actief karakter heeft en met de hele familie kan worden gespeeld, scoort hoge ogen. Zo blijken de bordspellen weer razend populair
te zijn. Vooral de nieuwe spellen die een afgeleide zijn van bekende familie tv- programma's zoals : `Boer zoekt vrouw', `Wie ben ik',
`Ik hou van Holland', `Mijn tent is top', en het spel van Paul de Leeuw `OnvoorSPELbaar', zijn erg gewild. Met de familie thuis samen
zijn en samen spelen wordt nog belangrijker. Daarbij is de actie in de spellen ook een belangrijk element. Zo scoren nog steeds
games van de Wii en interactief speelgoed ook goed.
Sinterklaas shopt ook online
Nu Sinterklaas ook het gemak van het online shoppen heeft ontdekt, is er een enorme groei te zien
in de Sinterklaas cadeaus die via de V&D webshop worden gekocht. De meest populaire online
cadeaus zijn DVD's zoals Sneeuwwitje en de zeven dwergen en de nieuwste DVD van Harry Potter.
Zoals elk jaar staat LEGO ook weer bovenaan de verlanglijstjes en blijkt vooral een enorme hit op
de webshop. Niet alleen cadeaus kunnen worden besteld via de webshop, maar ook is het mogelijk
om het heerlijk avondje culinair te laten verzorgen door La Place. Met de bestelservice van La
Place @ Home kun je heel eenvoudig online allerlei heerlijke gerechten bestellen en die in één van
de La Place vestigingen ophalen.
Top 5 cadeaus dit jaar:
1. Bordspellen
2. LEGO
3. DVD Harry Potter en de Halfbloed Prins
4. Computergames
5. Bella Ballerina Studio
V&D bezorgt kinderen in Jeugdzorg pakjesavond
V&D heeft zich verbonden aan actie Pepernoot: dankzij de Actie Pepernoot van Nationaal Fonds Kinderhulp kunnen ruim 50.000 kin-
deren toch genieten van een echte pakjesavond. V&D steunt deze actie door samen met de Sponsor Bingo Loterij V&D cadeaukaarten
beschikbaar te stellen. V&D zal de komende jaren zich ook op ander gebied actief inzetten voor het Nationaal Fonds Kinderhulp. Het
Nationaal Fonds Kinderhulp zet zich in voor alle kinderen in de jeugdzorg, en heeft als slogan: "voor een beetje gewoon geluk".
Over V&D
V&D is onderdeel van de retailgroep Maxeda. Met 62 vestigingen en ruim 11.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie
in Nederland. V&D ontvangt per week gemiddeld 1.8 miljoen bezoekers. Via www.vd.nl zijn producten online te bestellen. La Place is de
horeca-food groep van V&D Warenhuizen met ruim 35 miljoen klanten op jaarbasis. Via www.laplace.nl zijn producten online te bestellen.