Ingezonden persbericht


Grannypedia + MyStage winnen Doen Pitch

Amsterdam 26 november 2009

Om 17.00 uur vanmiddag hebben de 'Grannypedia', een nieuw erfgoed platform' en het project MyStage, de DOEN Pitch gewonnen. De wedstrijd is onderdeel van de nieuwe media conferentie 'Kom je Ook' georganiseerd door Mediamatic in het conservatorium van Amsterdam. Dima Stefanova won de juryprijs. Dima is initiatiefnemer van het 'wereldwijd cultureel erfgoed platform' . "Ik wil graag een systeem opzetten voor het bewaren en delen van erfgoed informatie. Het moet toegankelijk zijn voor iedereen en ik hoop dat het bijdraagt aan een ontwikkeling dat we weer meer zelf producten maken en verbouwen. Massa comsumptie mag voor mij vervangen worden door duurzame creativiteit', aldus Dima. MyStage is een online platform waar artiesten, venues en fans samenkomen. De fan heeft de kans om een eigen avond uit samen te stellen en te organiseren. Dit project won de publieksprijs. Beide prijswinnaars wonnen hun projecten een DOEN Clinic waarin ze haar plan verder gaat uitwerken bij Mediamatic. Ook maken zij kans op een subsidie van Stichting DOEN.

Info over de Grannypedia op: http://www.mediamatic.net/page/128799/nl

Info over Mystage: http://www.mediamatic.net/page/126878/nl