Persbericht

27 november 2009

Europese cloud community kiest LEWIS als PR-partner

~ Internationaal PR-bureau verzorgt mediarelaties van EuroCloud ~

LEWIS PR verzorgt vanaf heden de mediarelaties voor EuroCloud , Europa's eerste Software-as-a-Service (SaaS)- en cloud services business community. LEWIS PR vertegenwoordigt EuroCloud in Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Spanje.

De focus van de PR-actviteiten ligt op de promotie van het Europese netwerk richting nationale en Europese technologische publicaties. EuroCloud wil relaties met Europese autoriteiten opbouwen en versterken. Op deze manier wil EuroCloud cloud computing positioneren als de toekomst van IT in Europa.

LEWIS zal op verschillende manieren de bekendheid met de voordelen van EuroCloud verhogen door middel van traditionele PR en een social media-strategie. Het uiteindelijke doel is om bedrijven aan te moedigen zich aan te sluiten bij de EuroCloud community in hun lokale markt. De campagne ging officieel in oktober van start met een Twitter-kanaal, @EuroCloud , en een LinkedIn-discussiegroep . De Twitterfeed wist binnen twee weken ruim 200 volgers te genereren wat de populariteit van het onderwerp onderstreept.

De campagne van drie maanden omvat tevens internationale coördinatie. Dit zorgt ervoor dat het maximale resultaat wordt bereikt in de verschillende markten en dat de communicatie consistent is.

"De PR-kennis en -kunde die LEWIS in huis heeft, sluit perfect aan op de doelen die wij hebben op PR-gebied", zegt Pierre-José Billotte, oprichter en voorzitter van EuroCloud. "EuroCloud zocht naar een bureau met een goede vertegenwoordiging in Europa en met ruime kennis van en ervaring met Software-as-a-Service en cloud computing. LEWIS voldoet aan al deze eisen en past daarom goed bij EuroCloud."

"Wij zijn verheugd met de samenwerking met EuroCloud", zegt Yasmine Boucetta, international account director bij LEWIS. "LEWIS heeft veel ervaring met startende bedrijven en cloud-partijen, zoals salesforce.com. We streven ernaar om een sterke reputatie op te bouwen voor EuroCloud."

(293 woorden)