Ingezonden persbericht


PERSBERICHT. Amsterdam, 26 november 2009.

iBOOD, Webwinkel van het jaar 2009.

De website van onlinewinkel iBOOD is in de categorie e-commerce gekozen tot de beste site van het jaar 2009. De 'Website van het jaar' is de grootste nationale publieksprijs die jaarlijks uitgereikt wordt. Het publiek, bestaande uit 1,3 miljoen internetters, heeft iBOOD tot winnaar uitgeroepen. De verkiezing voor de beste internetsite vindt mede plaats op basis van de Marktmonitor van de STIR (Stichting Internetreclame). De organisatie van de verkiezing is in handen van het vooraanstaande online marktonderzoeksbureau MetrixLab en internettijdschrift Emerce.

Goed resultaat
"We zijn enorm vereerd met deze uitkomst. Aan deze verkiezing deden dit jaar 20 webwinkels mee. Daarbij zijn grote concerns als o.a. Wehkamp, Marktplaats.nl en Bol.com. Onze webwinkel heeft elke dag één superaanbieding. De iBOOD-community bestaat uit een grote groep frequente gebruikers en bespreekt dagelijks de aanbieding op onze website. Deze gebruikers zijn veelal productkenners, koopjesjagers en consumenten die veel waarde hechten aan de gebruikerservaringen van andere kopers en aan prijsvergelijking doen. Wij introduceerden dit concept in 2005 en vinden het fantastisch dat wij als 'nieuwkomer' zo goed scoren bij het publiek. In 2010 hebben we van alles in petto om onze webwinkel nog verder te verbeteren. Wij zijn enorm blij met deze prijs, terwijl we ons tevens realiseren dat het altijd beter kan. Daaraan werken we dan ook hard, aldus Joran Prinssen, CEO van iBOOD.

Feitelijk scoort het publiek
Prinssen vervolgt: "Feitelijk horen onze klanten op het erepodium te staan. Aan hen hebben we ons succes te danken. Het publiek bezoekt ons, koopt de producten en stemt. Wij zien het publiek ook als onze ambassadeur. In termen van marketing is dit resultaat eveneens een fantastische score. Want na deze verkiezing zal er nog meer over iBOOD gepraat worden. De mensen die als ambassadeur voor iBOOD optreden, geven een gebruikersoordeel dat daardoor realistisch is.

Al eerder in de prijzen
iBOOD kreeg al eerder een fel begeerde prijs. Vorig jaar, in augustus 2008, werd de titel 'Test Winnaar' van het gerenommeerde Duitse blad ComputerBild verworven. Met meer dan 900.000 lezers is ComputerBild het grootste computermagazine van Duitsland.

Internetwinkelen steeds belangrijker
Onderzoeksbureau Blauw stelt vast dat Online winkelen steeds belangrijker wordt. De Nederlandse markt voor online winkelen omvat in 2008 circa 5 miljard euro. Nederland is daarmee relatief gezien een koploper op het gebied van internetaankopen. In opdracht van het RTL-programma 'Wat vindt Nederland?' deed onderzoeksbureau Intomart GfK juist vorige week onderzoek naar de internetaankopen voor de komende feestdagen. Op de stelling van Intomart GfK 'Ik koop de meeste cadeaus voor sint en kerst dit jaar online' antwoordt 11% met 'ja'.

Over iBOOD
iBOOD heeft elke dag één product voor de voordeligste prijs in het schap en is naast Nederland actief in 5 andere Europese landen. Het assortiment wisselt per dag. Om de goedkoopste aanbiedingen te kunnen doen, werkt iBOOD samen met grote internationale topmerken. Elke aanbieding is maximaal 24 uur geldig of zolang de voorraad strekt. iBOOD is marktleider in het segment waar één product per dag wordt aangeboden.

()
Het bedrijf beschikt naast een hoofdkantoor in Amsterdam over kantoren in Duitsland en Polen respectievelijk in Berlijn en Poznan. iBOOD is opgericht door Joran Prinssen en Dennis Sanders. Bij iBOOD werken in totaal 40 mensen, verspreid over de 3 genoemde kantoren.