Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

LANCERING FILEMON'S FIRST VIVA SUCCES!

Hoofddorp, 27 november 2009 - Wielerfanaat Filemon Wesselinnk kreeg gisteren het eerste exemplaar van 'zijn' Viva uitgereikt door ex-prof Leontien van Moorsel. Als gasthoofdredacteur heeft Filemon het vrouwenbolwerk van Viva mogen infiltreren. Filemon's First Viva ligt vanaf vandaag in de winkel.

.

De keuze voor Filemon is gebaseerd op het lezersgedrag van de Viva-vrouwen zelf. Nà de rubriek Anybody, is Filemon's wekelijkse column de best gelezen pagina uit het weekblad.

Man aan het roer

Filemon Wesselink: 'Ik vond het een hele eer om gevraagd te worden om voor één keer aan het hoofd te staan van een echt vrouwenbolwerk. Maar ik wist al van tevoren dat je met zoveel vrouwen nooit écht de baas bent.'

Vrouwenwielrennen

De gasthoofredacteur was vooral erg blij met de reportage over de wielrensters van de ploeg leontien.nl. Leontien van Moorsel reikte daarom het eerste nummer aan hem uit: 'Ik ben heel erg blij dat we op deze manier zoveel aandacht voor het vrouwenwielrennen krijgen. Dat gebeurt nog véél te weinig namelijk."

Rare neuzen

Verder staat Filemon's First Viva bol van dingen die we nog niet wisten van Filemon. En van Zayrada Groenhart, Nicolette Kluijver en Sander Lantinga. Er komen oud-klasgenoten aan het woord, de Rare Neuzen Parade komt langs ( 'Nooit geweten dat ik een rare neus had, tot Paul de Leeuw er eens een opmerking over maakte'). En omdat Filemon's vader een beddenzaak in Zutphen had: matrassentips van een insider.

Rita's dochter

Uniek in dit nummer is ook het eerste interview met de dochter van Rita Verdonk: Anna Willems. 'Wat mij het meest raakt, zijn de vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog. Ze is toch geen Hitler.' En: 'Mijn moeder heeft echt de overtuiging dat ze iets kan veranderen in Nederland. Ik geloof daar niet in.'

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Saanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoeen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.


Noot voor redacties


Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met (