Ingezonden persbericht


persbericht Fishes

Fishes wint marketing Excellence award 2009

Fishes, Bart van Olphen, verkozen seafoodondernemer van de wereld, eerste MSC-gecertificeerde visbedrijf van Europa, heeft nu ook zijn eerste Nederlandse marketing-prijs: Fishes won donderdagavond 26 november de NIMA Marketing award 2009, op het onderdeel Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.. In de finale liet Fishes Triodos Bank en Plakkies achter zich. Volgens de jury draagt Fishes bij aan de "algehele vernieuwing van de branche, heeft het aantoonbare waarde, maakt het contact met een nieuwe doelgroep en zorgt het voor participatie van de klant in het product, draagt het bij aan het oplossen van een maatschappelijk probleem, en scoort het op de drie p's van people, planet en profit." Bart van Olphen, die vorige week nog samen met Tom Kime zijn boek 'Fishes' introduceerde: "het mooie van deze prijs is, Fishes is geen marketing. Fishes is een ambitie, een verhaal, het verhaal van de zee, de vissen en de vissers en hun families." Fishes staat aan de vooravond van een wereldwijde doorbraak. Op de vraag tijdens de 'battle of the best' wat nu het onderscheidend vermogen van Fishes is, zei van Olpen: "We zijn helemaal niet bezig met onderscheidend zijn. Helemaal niet bezig met traditionele marketing. We doen wat nodig is." Het leverde een luid applaus op. En zowel de jury als de driehonderd aanwezige marketeers wisten: Fishes is de winnaar.