Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hilversum, 27 november 2009

GOEDEMORGEN DRINKONTBIJT IRRITANTSTE RADIOSPOT VAN 2009

COEN EN SANDER REIKEN HOUTEN RECLAMEBLOK UIT

Reclame hoort er bij, maar sommige adverteerders knallen werkelijk alles de ether in! Zojuist hebben BNN-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga het Houten Reclameblok 2009 uitgereikt in De Coen en Sander Show op 3FM. De winnaar: Goedemorgen drinkontbijt van Campina, waarin een chagrijnige man en ultravrolijke vrouw commentaar geven op hun dagelijkse ochtendritueel.

Het Houten Reclameblok is de prijs voor de meest irritante radiocommercial van het jaar. Winnaars van voorgaande jaren namen heel sportief hun prijs in ontvangst, maar Campina kwam niet opdagen. Een woordvoerder van het bedrijf liet weten dat Campina juist erg blij is met de commercial. Dat zijn de luisteraars van De Coen en Sander Show absoluut niet: de Goedemorgen drinkontbijt-spot kreeg maar liefst 53% van de ruim 13.000 stemmen.

Andere irritante reclames zijn volgens de luisteraars die van de Nederlandse Energiemaatschappij (aangeprijsd door Frans Bauer) en Carglass (voorkom een uitgescheurd sterretje in je voorruit). De Top 10 van de meest irritante radioreclames 2009 is te vinden op coenensandershow.bnn.nl.

De Coen en Sander Show is maandag tot en met donderdag van 16.00 tot 19.00 uur te horen op 3FM. Op vrijdag zijn de mannen te beluisteren tussen 16.00 en 18.00 uur.