Ingezonden persbericht


Sony Ericsson wint award voor meest innovatieve accessoire

Sony Ericsson valt in de prijzen bij de Accessory Awards met de Sony Ericsson MH907 Motion Activate headphones

Badhoevedorp, 27 november 2009 - Tijdens het Accessory Awards event van Connexie en A&C Systems is de Sony Ericsson beloond met de award voor meest innovatieve accessoire. Sony Ericsson valt voor de tweede jaar op rij in de prijzen. Na vorig jaar de awards te hebben ontvangen voor de beste Bluetooth Headset en het beste Music Device, ontvangt de Sony Ericsson MH907 Motion Activated Headset dit jaar de prijs voor meest innovatieve accessoire.

De Sony Ericsson MH907 is 's werelds eerste hoofdtelefoon die reageert op contact met het oor. Met de MH907 start de muziek zodra de gebruiker beide oortjes in doet en kan hij pauzeren door een oortje uit te nemen.

De Accessory Awards richten zich op accessoires voor mobiele telefoons. In de tweede editie van het evenement kregen fabrikanten van accessoires uit Nederland en België de gelegenheid om zelf een aantal producten aan te dragen in zeven categorieën: Bluetooth Headset High End, Bluetooth Headset Low End, Carkit Plug-in, Carkit Build-in, Music Device, Design en Innovation.

Tijdens het evenement kregen journalisten van toonaangevende media op het gebied van mobiele telefonie en de automotive branche de kans om de genomineerde producten te proberen en vragen te stellen aan de producenten. Op basis van hun beoordeling werden in elke categorie winnaars gekozen.

Van de vier genomineerden in de categorie ontving Sony Ericsson de Accessory Award voor de meest innovative accessoire. De jury was het erover eens dat de Sony Ericsson MH907 Motion Activated Headphones een uniek product in de markt is en inspeelt op een behoefte die voor veel consumenten erg herkenbaar is.

Harold de Kort, Communicatiemanager bij Sony Ericsson Benelux, is blij met de prijs: "We zijn trots dat we vanuit de markt waardering krijgen voor onze innovativiteit. We weten dat journalisten met een scherp oog kijken naar de prestaties van de producten, dus om dan als meest innovatieve uit de bus te komen is absoluut een compliment. We proberen met onze producten een combinatie te leveren van communicatie en entertainment, deze prijs is een bewijs dat we op de juiste weg zijn."

Sony Ericsson lanceerde de MH907 op 21 september jl., klik hier voor het persbericht met meer informatie en hoge resolutie beeldmateriaal.

Over Sony Ericsson
Sony Ericsson is een topspeler op de wereldmarkt met ongeveer 97 miljoen verkochte telefoons in 2008. Diversiteit is een van de kernkwaliteiten van de onderneming, die in meer dan tachtig landen actief is, waaronder productielocaties in China en R&D-locaties in China, Europa, India, Japan en Noord-Amerika. Sony Ericsson werd in oktober 2001 door Sony en Ericsson opgericht als een 50-50 joint venture en heeft haar internationale hoofdkantoor in Londen. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318). Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut. Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op http://www.sonyericsson.nl/persbronnen.