CPNB
Persbericht 30-11-2009
CPNB opent site helemaalnietleuk.nl
Van Boeken Krijg Je Nooit Genoeg
"Wat zullen we je broer eens geven?". Deze en identieke verzuchtingen
leiden in de cadeauperiode vaak tot geschenken die vrij kort na het
uitpakken Marktplaats overspoelen, kelders en zolders vullen en op
Koninginnedag op straat liggen.
De Stichting CPNB nodigt Nederland uit cadeaus die in aanmerking komen
voor de categorie `onzin', aan te melden op www.helemaalnietleuk.nl.
Wim T. Schippers is vervolgens op deze site niet te beroerd meteen een
alternatief aan te bieden: een boek.
De site flankeert de reclamecampagne Van Boeken Krijg Je Nooit Genoeg
die de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek
(kortweg de CPNB) dit jaar voor de derde keer voert. De publieke en
commerciële omroepen verkozen onlangs de CPNB-radiospots tot de drie
meest bijzondere reclamecampagnes van het jaar.
De site www.helemaalnietleuk.nl toont de producten die in de
reclamespots met een knipoog worden afgeserveerd. Zoals de
Vrijdagmiddaghamer en de Waxitaxi. Het publiek wordt tot 24 december
uitgenodigd een tweet - liefst met foto! - met #helemaalnietleuk te
sturen van een - in hun ogen - onzinartikel dat ze op hun kooptochten
zien. Elke dag worden de leukste tweets op de site geplaatst en
beloond met een Boekenbon van EUR 25,-.
Het boek behoort reeds decennialang tot de meest gevraagde en gegeven
cadeau's. Ondanks de teruggelopen consumentenbestedingen verwacht de
Stichting CPNB dat de cadeauverkoop van het boek dit jaar op niveau
zal blijven. De boekhandel voorziet vooral veel belangstelling voor de
nieuwe Dan Brown, Nicci French en Jamie Oliver. Daarnaast constateert
zij toenemende interesse voor informatieve boeken - in navolging van
De Prooi van Jeroen Smit - zoals De Vastgoedfraude van Vasco van der
Boon en Gerben van der Marel en Overleef de kredietcrisis van Willem
Middelkoop.