Ingezonden persbericht


Persbericht

30 november 2009

Nieuwe ZEKUR campagne ontwikkeld door LaComunidad

Op 17 november jl. heeft ZEKUR, de jongeren zorgverzekering van Univé, haar zorgpremies voor 2010 gecommuniceerd. Voor het derde jaar achtereen heeft het Amsterdamse digital marketing bureau LaComunidad de nieuwe ZEKUR.nl website en campagne ontwikkeld, dit jaar met een uitdagend thema: "betalen voor zorg die ik niet gebruik, dat doe ik niet graag".

Er is in 2009 gekozen om het merk ZEKUR relevanter en persoonlijker te positioneren met daarin een centrale rol voor de zeer lage premie. De nieuwe campagne, bestaande uit onder andere opvallende radiocommercials, online en print advertenties, ging vorige week van start. Binnen drie dagen mocht ZEKUR al een kleine duizend nieuwe klanten via internet verwelkomen.

LaComunidad oprichter Igor Beuker licht toe: "We hebben destijds aan de wieg van ZEKUR gestaan en inmiddels is ons kind uitgegroeid tot een volwaardig jongerenmerk in verzekeringsland. Het geeft ons voldoening om voor het derde jaar te kunnen bewijzen dat brand equity en online sales zeer goed samen gaan."

Annemieke Schepers, Adviseur Marketingcommunicatie bij ZEKUR legt uit: "Het einde van het kalenderjaar is voor zorgverzekeraars altijd een hectische periode, maar met de uitstraling en campagne van ZEKUR, weten we toch een scherpe propositie voor ons merk neer te zetten. Dat deze goed aanslaat bij de doelgroep, blijkt wel uit de eerste zeer positieve resultaten".

Over ZEKUR
ZEKUR is dé jongerenverzekering van Univé met als pay off 'Veel verzekering voor weinig'. Een zorgverzekering waarin alle zorg is opgenomen die jongeren nodig hebben. ZEKUR is onderdeel van Univé, een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland. De premies van ZEKUR zijn laag, doordat er goede afspraken zijn gemaakt met een selectief aantal zorgverleners. Bovendien regelt de consument bij ZEKUR alles snel en makkelijk online.

Over LaComunidad
Het Amsterdamse digital marketing bureau werd in 2003 opgericht door Igor Beuker. Met interactieve programma's, communities, tribes en platform communicatie maakt LaComunidad merken relevanter, innovatiever en aantrekkelijker. Kortom, LaComunidad activeert en revitaliseert merken in het digitale tijdperk. LaComunidad werkt voor o.a. Unilever, Heineken, jobs.ch, Martinair en Univé. LaComunidad is onderdeel van WPP, de wereldwijde marktleider in marketingcommunicatie. Meer informatie: www.lacomunidad.nl, www.socialmedia8.com, www.viraltracker.com en www.wpp.com.

Beeldmateriaal kunt u vinden op:
http://www.lacomunidadservice.com/zekurperskit/