Ingezonden persbericht


Hilversum, 30 november 2009

Bekendheid Nederland 24 groeit sterk

Een half jaar na de introductie van Nederland 24 kent 42% van de bevolking de themakanalen van de publieke omroep. Dit was 25%. Behalve een toename in de bekendheid van Nederland 24 is ook de bekendheid van de 12 individuele kanalen gestegen. Opvallend is ook de stijging van het aantal unieke bezoekers op nederland24.nl met ruim 160%.

Jeroen Kramers, manager marketing & promotie bij de NPO: "Begin oktober is intensief campagne gevoerd. Daarbij is een nadrukkelijke koppeling gemaakt tussen de publieke themakanalen en Nederland 1, 2 en 3. Dat heeft gewerkt: het publiek herkent Nederland 24 als merk voor de themakanalen."

Nederland 24 staat voor een pakket van 12 themakanalen en is onderdeel van de publieke omroep. De twaalf themakanalen zijn; Best 24, Cultura 24, Consumenten 24, Geschiedenis 24, Hollanddoc 24, Familie 24/Z@ppelin 24, Sterren 24, Politiek 24, Journaal 24, HumorTV 24, Spirit 24, en 101TV.