Ingezonden persbericht


Felicitaties Mediamatic voor Arabische Chocoladeletter HEMA

Amsterdam 30 november 2009 - De culturele instelling Mediamatic is verheugd dat de Hema nu definitief Arabische chocoladeletters in het assortiment opneemt. Mediamatic introduceerde in 2007 tijdens de EL HEMA de Arabische chocoladeletter. Het hele alfabet was toen in beperkt oplage te koop in de EL HEMA tentoonstelling. Deze chocoladeletters waren toen een primeur in Nederland.

De echte HEMA volgt nu het voorbeeld van de EL HEMA, nadat in 2008 Tony Chocolonely al een slaafvrije Arabische chocoladeletter op de markt bracht. De letters zijn een succes want de S is uitverkocht en van de letter M zijn vandaag via de online shop nog maar 150 stuks te koop.

Mediamatic is benieuwd welke andere producten uit de EL HEMA de komende jaren de weg vinden naar het warenhuis. Te denken valt aan de vaat-i-maatjes (keukenhandschoen met henna print), kleurrijke schotelstickers, theedoeken met Arabische print, het Duizendenéénnachtkussen of een van de andere ontwerpen van de EL HEMA.



Ingezonden persbericht