TomTom


TomTom helpt Interbest aan bereikgegevens

Dec 03 2009

TomTom helpt Interbest aan bereikgegevens
Vandaag is bekend geworden dat TomTom data beschikbaar stelt aan adverteerders. De technologie van TomTom bevat data over waar autobestuurders vaak in het verkeer vast staan en wat hun gemiddelde snelheid is op elke uur van de dag. Dit geeft adverteerders de mogelijkheid om de impact van hun uitingen te berekenen. Interbest snelwegreclame is het eerste bedrijf wat hier gebruik van maakt. "We denken dat adverteerders met zulke up-to-date en accurate inzichten van het bereik van hun campagne ons nieuwe mogelijkheden zullen brengen," zegt Meindert van den Heuvel, Interbest's director. "Nooit konden we adverteerders dit niveau van rekenschap overleggen." De TomTom technologie kan ook zien in welke regio, stad of in welk postcodegebied een auto zijn reis begint of eindigt. Dit is vooral nuttig voor adverteerders die zich op specifieke regio's richten. TomTom's aanbod is gebaseerd op miljarden anonieme snelheidsmetingen van TomTom-gebruikers. TomTom-gebruikers krijgen door deze technologie altijd de snelste route tussen A en B op dat specifieke tijdstip en dag. "Adverteerders waren afhankelijk van schattingen en instinct als het ging om het bereiken van de kerndoelgroep," zei Alain Pakiry, senior vice president, marketing TomTom. "De mogelijkheden zijn nu eindeloos. Een bedrijf dat cornflakes verkoopt weet nu waar de langzame verkeersstromen in de vroege ochtend zich bevinden." TomTom