Voetballegendes voegen zich bij McDonald's(R) om de programma's van het sponsorschap van de FIFA 2010 World Cup South Africa(TM) aan te kondigen

03/12/2009 01:27

PR Newswire

KAAPSTAD, Zuid-Afrika, December 3 /PRNewswire/ --


- De zeer uitgebreide campagne van McDonald's omvat exclusieve

spelersescorteprogramma's(TM), innovatieve online spelletjes, activiteiten in

de restaurants, teamsponsorschap en kinderklinieken.

McDonald's heeft vandaag haar zeer uitgebreide globale sponsorschap van

de FIFA World Cup aangekondigd waarbij een reeks klantgerichte programma's

aan bod komen die de aandacht zullen trekken van voetbalsupporters over de

hele wereld. Het is al de vijfde maal op rij dat McDonald's Officiële Sponsor

en Officieel Restaurant is van het wereldkampioenschap voetbal.

McDonald's belooft om de spanning van het meest bekeken sportevenement

ter wereld tot leven te brengen voor de miljoenen klanten en werknemers in

haar meer dan 32.000 restaurants in meer dan 100 landen.

"We zijn vastberaden om onze klanten te voorzien van verschillende

manieren om deel te kunnen nemen aan de spanning en de passie van de FIFA

World Cup in Zuid-Afrika," vertelde Bridget Coffing, onderdirecteur van

Globale Communicatie van McDonald's, vandaag tijdens de internationale

mediabriefing. "Van menu's, verpakkingen en restaurantpromoties met het thema

voetbal tot innovatieve digitale activiteiten, publieke kinderklinieken en

teamsponsorschap, ons doel is het zoals nooit tevoren in contact brengen van

onze klanten met de FIFA World Cup."

Als sterke medestanders van het spelersescorteprogramma van McDonald's

voegden de Franse voetballegende en winnaar van het wereldkampioenschap in

1998, Marcel Desailly, en de Zuid-Afrikaanse voetbalheld John "Shoes" Moshoeu

zich vandaag bij McDonald's om te praten over hun ervaring met een van

McDonald's meest inspirerende initiatieven voor het wereldkampioenschap. Via

dit exclusieve programma van McDonald's zullen 1408 kinderen (van 6 tot 10

jaar) de kans van hun leven krijgen om aanwezig te zijn op het toernooi en op

het veld hand in hand te lopen met hun voetbalhelden. Kinderen zullen

uitgekozen worden door de deelnemende landen via activiteiten die hen

aanzetten tot actief bezig zijn en hun creativiteit inspireren. Tijdens het

toernooi zullen de spelersescortes van McDonald's culturele sites in

Zuid-Afrika bezoeken, nieuwe vriendschappen cultiveren en de sensatie van de

FIFA World Cup(TM) ervaren.

"Ik ben zeer vereerd om betrokken te zijn bij het spelersescorteprogramma

van McDonald's," aldus Desailly. "Via dit initiatief geeft McDonald's

kinderen een levensveranderende mogelijkheid en ik ben persoonlijk getuige

geweest van de positieve impact van deze ervaring."

Moshoeu voegt hieraan toe: "Hier in Zuid-Afrika heeft het

spelersescorteprogramma van McDonald's al honderden dromen waargemaakt

tijdens de Confederations Cup in 2009. Ik was echt geraakt door het effect

van dit programma van McDonald's op onze kinderen en hun families."

Als onderdeel van de aftrap die McDonald's vandaag gaf, zijn ook de

online spelletjes bekend gemaakt die exclusief gespeeld kunnen worden op

www.FIFA.com. Het nieuwe FIFA World Cup voorspellingsspelletje van McDonald's

verbindt online voetbalfans van over de hele wereld die hun kennis en

vaardigheden gebruiken om te voorspellen welke van de 32 teams die deelnemen

aan de FIFA World Cup(TM) de verschillende wedstrijden en rondes zullen

winnen. Via het spelletje FIFA World Cup Fantasy Football van McDonald's

kunnen voetbalfans opnieuw hun eigen digitale teams van spelers die deelnemen

aan het wereldkampioenschap samenstellen. Met beide spelletjes kunnen tijdens

en aan het einde van de 2010 FIFA World Cup South Africa(TM) exclusieve

prijzen gewonnen worden.

Daarenboven heeft McDonald's aangekondigd dat een nieuw McCafe gebouwd

wordt in het International Media Center (IMC) naast het Soccer City Stadium

in Johannesburg. Het McCafe zal geopend worden in juni 2010 en zal een

verscheidenheid aan kwaliteitskoffies en kwaliteitsvoeding aanbieden aan de

internationale en lokale media.

"We kijken ernaar uit om de duizenden klanten en de media, die volgend

jaar naar Zuid-Afrika zullen komen, te mogen ontvangen," vertelde Greg

Solomon, directeur van McDonald's in Zuid-Afrika. "We zullen ook getuige zijn

van de spanning die zich zal opbouwen voor het wereldkampioenschap aangezien

onze 130 lokale restaurants gemeenschapsactiviteiten over het hele land

sponsoren."

McDonald's zal in Zuid-Afrika meer dan 1000 spelersescortes uitkiezen.

Als gastland zal McDonald's Zuid-Afrika ook het programma Fan Dancer van

McDonald's sponsoren dat jonge Zuid-Afrikaanse vrouwen van 16 tot 25 jaar de

unieke kans geeft om tijdens bepaalde wedstrijden van het wereldkampioenschap

aanmoedigingsdansen uit te voeren.

Beeldmateriaal van de mediabriefing van vandaag kunt u vinden op

www.thenewsmarket.com/Mcdonalds. Meer informatie en foto's kunt u vinden op

www.aboutmcdonalds.com - klik op Members of the Press/Electronic Press Kit.

Foto's zullen ook zichtbaar zijn op www.gettyimages.com/mcdonalds.

Achtergrond McDonald's en FIFA World Cup

McDonald's is al meer dan 25 jaar fan van voetbal zowel op internationaal

als lokaal niveau. McDonald's werd Officiële Sponsor en Officieel Restaurant

van de FIFA World Cup(TM) toen het toernooi in 1994 plaatsvond in de

Verenigde Staten.

Over McDonald's Zuid-Afrika

McDonald's Zuid-Afrika heeft 130 restaurants die actief zijn in negen

provincies. McDonald's engageert zich voor het succes van de markten in

Zuid-Afrika via de tewerkstelling van meer dan 7000 Zuid-Afrikanen en via de

garantie dat 80 procent van het voedsel dat in de McDonald's restaurants

geserveerd wordt, lokaal geproduceerd wordt. Meer informatie kunt u vinden op

http://www.mcdonalds.co.za .

Over McDonald's

McDonald's is de toonaangevende verkoper van eten in de wereld met meer

dan 32.000 plaatselijke restaurants in meer dan 100 landen. Ongeveer 80

procent van de McDonald's restaurants in de wereld zijn het eigendom van en

worden gedreven door concessionarissen. Voor meer informatie kunt u terecht

op onze website http://www.mcdonalds.com .

(c) 2009 McDonald's