Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

John de Mol treedt toe tot Raad van Advies van V-Academy

Kweekvijver voor jonge mediatalenten krijgt versterking van kopstuk media-industrie

Hilversum, 3 december 2009 - John de Mol is toegetreden tot de Raad van Advies van V-Academy, een onderdeel van de Veronica Holding. De Mol wil hiermee zijn uitgebreide kennis van en ervaring in het medialandschap overdragen aan een nieuwe generatie mediatalenten. De V-Academy is een opleiding die jonge talenten op het gebied van crossmedia alle handvatten biedt om zich te kunnen ontwikkelen. Talpa Media gaat bijdragen aan deze ontwikkeling door gastcolleges en workshops aan te bieden op het gebied van creativiteit en op terreinen als formatontwikkeling, regie en mediarecht.

Zwaargewichten in Raad van Advies
De Raad van Advies heeft een belangrijke rol bij V-Academy. De leden zijn actief betrokken bij de opleiding en de studenten en geven gericht advies over de crossmediale ideeën en ontwikkelde formats. Astrid Babonnick, directeur van V-Academy: "De ruime ervaring en professionaliteit van de Raad van Advies geven de opleiding een wezenlijke meerwaarde. Met de toetreding van John de Mol bestaat de Raad nu uit zes mediaprofessionals met een imposante staat van dienst. De andere leden zijn Taco Zimmerman, Leonie Sazias, Ewart van der Horst, Joris van Heukelom en Alphons Martens. Deze leden hebben zich allemaal bewezen in de crossmediale wereld en zijn door hun kennis, ervaring en rol als coach en vraagbaak als geen ander in staat om onze studenten naar een nog hoger niveau te brengen."

Nieuwe lichting: start februari 2010
De selectie voor de nieuwe groep studenten is in volle gang. Jonge talenten met een passie voor crossmedia kunnen zich aanmelden via www.v-academy.nl. De volgende groep studenten gaat in februari 2010 van start.

Over V-Academy
V-Academy is de kweekvijver voor jonge, veelbelovende mediatalenten die tijdens een praktische stage opgeleid worden tot crossmediale professionals. Tien studenten werken tijdens een stage van vijf maanden aan de ontwikkeling en productie van nieuwe, crossmediale formats tot uitzendklare programma's voor internet, radio en TV. Met V-Academy voorziet Veronica Holding in de behoefte van de nieuwe generatie mediatalenten aan een crossmediale opleiding. Een opleiding waarin audio, video en internet samenkomen en die studenten voorbereidt op het veranderende medialandschap waarin de grenzen tussen de afzonderlijke media steeds verder vervagen. Meer informatie op: www.v-academy.nl.