Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

HintTech ziet klantgerichte benadering en kwaliteitsdenken beloond met ISO 9001:2008 certificering

Delft, 4 december 2009 - HintTech, de ICT-dienstverlener uit Delft, ontvangt de ISO 9001:2008 certificering voor de wijze waarop het bedrijf voldoet aan de verwachtingen van zijn klanten. De positieve beoordeling toont aan dat HintTech zijn hele bedrijfsvoering heeft ingericht om het leveren van kwaliteit.

HintTech richt zich van oudsher op softwareontwikkeling (.Net, Java en Tridion), projectmanagement, applicatiebeheer en informatiebeveiliging. Onlangs maakte het bedrijf bekend dat het zijn dienstenportfolio uitbreidt met de discipline testen & kwaliteitszorg, waardoor het zijn dienstverlening verder kan optimaliseren. Het voortdurend leveren van kwaliteit ziet HintTech nu vertaald in een ISO 9001:2008 certificering.

Toenemende concurrentie en een dynamische markt hebben ertoe geleid dat steeds hogere eisen en verwachtingen worden gesteld als het aankomt op de kwaliteit van de dienstverlening en de opgeleverde software. Het begrip 'kwaliteit' wordt dan ook steeds vaker vertaald naar 'het voldoen aan verwachtingen van de klant'. Het constante streven naar kwaliteit vraagt om een doelmatige inzet van bedrijfsmiddelen en beheersing van de bedrijfsprocessen.

Patrick Dekker, directeur van HintTech, legt uit hoe HintTech hier in de praktijk vorm aan geeft: 'Wij hebben onze eigen Development Center en bovendien een omvangrijk ontwikkelteam in Servië. Hierdoor kunnen we flexibel omgaan met plannings- en capaciteitsvraagstukken van onze klanten.'

Volgens Dekker wordt de kwaliteit van het opgeleverde product in belangrijke mate bepaald door de manier waarop wordt samengewerkt en gecommuniceerd met de klant: 'Juist in de plannings- en budgetteringsfase is open en heldere communicatie onontbeerlijk om de eisen van de klant goed in beeld te krijgen en onrealistische verwachtingen bij beide partijen te voorkomen. Ook door het project heen werken wij graag nauw samen met de klant. Wij laten de mensen die de applicatie gaan gebruiken, meedenken en bouwen structureel controle- en evaluatiemechanismen in. Dit laatste zorgt ervoor dat de klant op elk moment inzicht heeft in de voortgang van het project.'

Vertrouwen hebbend in de eigen organisatie en bogend op een grote klanttevredenheid biedt HintTech een tijd- en prijsgarantie op zijn projecten in de vorm van een reference-card. De reference-card is een standaard manier om na te gaan of de doelstellingen zoals die in een projectplan zijn vastgelegd, binnen de gestelde termijn en het budget zijn gehaald. Een dergelijke garantie, in de bouwwereld gemeengoed, betekende een noviteit in de IT-wereld. HintTech gebruikt de benchmark gedurende de gehele looptijd van een project om, indien nodig, tijdig te kunnen bijsturen en waarborgt op deze manier de kwaliteit van zijn dienstverlening en van de opgeleverde producten.

Over HintTech
HintTech is specialist op het gebied van eBusiness technologie (.Net(TM), Java(TM) platform, Tridion) en IT-projecten (ontwikkeling, testen, implementatie, beheer en kwaliteitszorg). Het bedrijf is opgericht in 1997 en werkt met innovatieve en bewezen technologieën en methodieken. Hiermee realiseert HintTech kwalitatieve maatwerkoplossingen voor zijn klanten. Voor Tridion, Microsoft, Sun J2EE(TM) en IBM WebSphere is HintTech zowel adviserend als uitvoerend partner. HintTech kan onder andere Shell, Nuon, Essent, ING en KLM tot zijn klanten rekenen. HintTech heeft momenteel 117 medewerkers in dienst en heeft vestigingen in Delft, San Francisco en Novi Sad (Servië). Kijk voor meer informatie op www.hinttech.nl

Voor de redactie