Gemeente Delft

15.000e digitale afspraak bij Publieksbalie Delft

Sinds januari 2009 kunnen mensen uit Delft digitaal een afspraak maken met de publieksbalie van de gemeente Delft. Op woensdag 3 december heeft de publieksbalie haar 15.000e digitale klant feestelijk ontvangen. Via de website www.gemeentedelft.info/afspraak heeft mevrouw Preghter een afspraak gemaakt om haar paspoort aan te vragen. Precies op het door haar gewenste tijdstip, 10.10 uur, werd mevrouw Preghter samen met haar partner feestelijk onthaald bij de Publieksbalie.

Sinds begin dit jaar kan er via de website: www.gemeentedelft.info/afspraak volledig digitaal een afspraak met de gemeente gemaakt worden. De klant reserveert hierbij zelf de gewenste datum en tijdstip. Het aantal klanten dat de Publieksbalie op afspraak bezoekt is sindsdien flink gestegen.

Tot nu toe bezochten zo'n 44.000 klanten dit jaar de Publieksbalie op afspraak. Dat is meer dan de helft van het totaal aantal klanten (90.000). Ruim een derde van de afspraken, 15.000, zijn digitaal gemaakt. De overige afspraken werden gemaakt via het gemeentelijk telefoonnummer 14015 of direct aan de balie voor een vervolgbezoek.

Mevrouw Preghter was verrast door de feestelijke ontvangst. Over het digitaal aanvragen van een afspraak zei zij: "Fantastisch vind ik dat, dat je zelf achter je computer kunt bepalen wanneer je je paspoort wilt aanvragen. Ik doe heel veel digitaal". Sinds 1 januari 2009 zijn er bij de Publieksbalie inmiddels 15.000 mensen geweest die zelf vanuit huis een afspraak maakten met de Publieksbalie."

Ook wethouder Vuijk is zeer tevreden over het grote aantal aanvragen die digitaal worden gedaan. "We zijn nu krap een jaar bezig met deze vorm van dienstverlening. Als je ziet dat nu al een derde van de afspraken digitaal worden gemaakt is dat fantastisch. Het geeft aan dat we de juiste weg zijn ingeslagen".

Noot voor redactie (