De kerstwens van Starbucks: dat liefde over de hele wereld gehoord wordt

New York--(BUSINESS WIRE)-- 20091207 --

Starbucks Coffee Company:

WAT:

 

Een nooit eerder vertoond evenement dat individuele mensen, gemeenschappen, naties en culturen met elkaar zal verbinden via de universele taal van de muziek, ter viering van het feit dat het samenwerkingsverband tussen Starbucks en (RED)TM één jaar bestaat.

 

Op 7 december, om 13:30 GMT (08:30 EST) zal Starbucks Coffee Company artiesten uit de hele wereld samenbrengen voor een live simultaan-uitvoering van de legendarische hit “All You Need Is Love”, in een eenmalig wereldwijd concert. In dit project, dat is geïnspireerd door de visie van de stichting ‘Playing for Change’, worden taal- en cultuurverschillen en tijdzones overbrugd met de universele taal van muziek en leveren muzikanten ieder hun eigen bijdrage, in de geest van hun land en cultuur, om tot een unieke vertolking van dit lied te komen.

 

Bij het evenement, dat een primeur is voor Starbucks, zal de modernste technologie worden gebruikt om de live-feed van dit optreden te streamen op www.StarbucksLoveProject.com. Na deze samenzang krijgt iedereen die toegang tot de site heeft en over een videocamera beschikt, de gelegenheid om zijn of haar eigen versie van “All You Need Is Love” in te sturen, voor het oog en oor van de hele wereld.

 
Om de hele wereld uit te nodigen voor dit concert, start Starbucks, in samenwerking met Facebook, de grootste wereldwijde campagne die ooit op Facebook heeft plaatsgevonden.
 

WAAROM:

In de geest van het streven van Starbucks om de menselijke geest te inspireren en te voeden, gaat het project ook over het delen van die liefde met alle klanten die Starbucks hebben geholpen een bijdrage te leveren aan Global Fund via het samenwerkingsverband met (RED) TM. In slechts één jaar heeft Starbucks samen met (RED) voldoende geld gegenereerd voor de aankoop van geneesmiddelen waarmee HIV-patiënten in Afrika meer dan 7 miljoen dagen kunnen worden geholpen.

 

WANNEER:

Maandag 7 december – 05:30 uur PT / 08:30 uur EST

 

WAAR:

www.StarbucksLoveProject.com

 

VISUALS

MET:

MIDDELEN BESCHIKBAAR op maandag 7 december: foto’s en filmbeelden

Voor de beelden die door Starbucks worden geleverd: ga naar http://news.starbucks.com om deze te downloaden.

 

Over Starbucks Coffee Company

Al sinds 1971 is Starbucks Coffee Company toegewijd aan het ethisch inkopen en branden van de hoogste kwaliteit arabica-koffie ter wereld. Ons bedrijf heeft winkels over de hele wereld en is wereldleider als het gaat om het branden en verhandelen van specialiteitenkoffie. Dankzij onze niet aflatende streven naar uitmuntendheid en onze leidende principes zijn wij in staat elke klant met elke kop koffie de unieke Starbucks-ervaring te bieden.

Over (RED)™ en (PRODUCT)RED

De belangrijkste doelstelling van (RED) is het Global Fund onder de aandacht van de private sector te brengen en geld voor dit fonds te werven, met het doel AIDS in Afrika te bestrijden. Bedrijven die het merk (PRODUCT)RED op hun producten voeren, schenken een aanzienlijk deel van de verkoopopbrengst van die producten aan het Global Fund voor de financiering van AIDS-programma’s in Afrika, waarbij de gezondheid van vrouwen en kinderen centraal staat. Meewerkende bedrijven zijn onder andere: American Express (alleen in het VK), Apple, Bugaboo, Converse, Gap, Emporio Armani, Hallmark, Dell en Starbucks. Sinds de introductie in het voorjaar van 2006 heeft (RED) meer dan $135 miljoen gegenereerd voor het Global Fund. Geld van (RED) wordt op dit moment gebruikt in Swaziland, Rwanda, Ghana en Lesotho. Ga voor meer informatie naar http://www.joinred.com/.

Over het Global Fund en zijn strijd tegen AIDS, tuberculose en malaria

Het Global Fund is een uniek mondiaal publiek-privaat samenwerkingsverband met als doel het werven en verdelen van extra middelen voor de preventie en behandeling van HIV/AIDS, tuberculose en malaria. Dit samenwerkingsverband tussen overheden, burgers, de private sector en getroffen gemeenschappen vertegenwoordigt een nieuwe benadering van financiering van de internationale gezondheidszorg. Het Global Fund werkt nauw samen met andere bilaterale en multilaterale organisaties om bestaande inspanningen in de strijd tegen deze drie ziektes te ondersteunen en versterken. Sinds de oprichting in 2002 heeft het Global Fund zich ontwikkeld tot de belangrijkste financier van programma’s voor de bestrijding van AIDS, tuberculose en malaria, met goedgekeurde fondsen ter hoogte van US$ 18,4 miljard, voor meer dan 600 programma’s in 144 landen. Tot op heden hebben door het Global Fund gesteunde programma’s 4,5 miljoen levens gered door middel van AIDS-behandeling voor 2,3 miljoen mensen, anti-tuberculosebehandeling voor 5,4 miljoen mensen en distributie van 88 miljoen met insecticide behandelde klamboe’s voor de preventie van malaria. Meer informatie kunt u vinden op http://www.theglobalfund.org.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Starbucks Coffee Company
(206) 318-7100

press@starbucks.com

Ticker_symbol NASDAQ:SBUX
ISIN US8552441094