Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Teleperformance beste leerbedrijf 2009
Maandag 07 december 2009
Vakjury Ecabo verkiest contactcenter specialist boven 46.000 leerbedrijven
Amersfoort - De jury van kenniscentrum Ecabo heeft de Teleperformance
vestiging in Maastricht vanmiddag om 15.30 uur uitgeroepen tot
Nederlands beste leerbedrijf van het jaar. De specialist in
contactcenter services heeft deze belangrijke prijs vooral te danken
aan de intensieve begeleiding van leerlingen en het inspelen op de
mogelijkheden van het individu. De vakjury heeft een keuze gemaakt uit
meer dan 60 nominaties. In het juryrapport kwam vooral naar voren dat
binden en boeien de rode draad vormt in het opleiden bij
Teleperformance. "Willen staat hier duidelijk boven kunnen, degenen
die gemotiveerd zijn krijgen opmerkelijke en zeer leerzame kansen
aldus de jury.
ECABO is het `kenniscentrum beroepsonderwijs bedrijfsleven' voor de
economisch/administratieve, ICT- en veiligheidsberoepen. Ecabo streeft
ernaar om beroepsonderwijs optimaal te laten aansluiten op de
behoeften op de arbeidsmarkt. Elk jaar schrijft Ecabo een wedstrijd
uit onder al haar sectoren. De selectiecriteria bestaan onder andere
uit ervaring, relaties met de opleidingsinstituten, maatschappelijke
betrokkenheid en onderscheidend vermogen. In totaal werden 60
bedrijven uit verschillende branches beoordeeld. Teleperformance is in
juli van dit jaar genomineerd als finalist samen met nog twee andere
organisaties, één uit de zorg en een verzekeraar. De drie finalisten
zijn de afgelopen maanden meerdere keren bezocht, tijdens die bezoeken
is er onder andere een filmimpressie gemaakt over het leren binnen
Teleperformance.
Onderwijsproject
De Maastrichtse vestiging van Teleperformance, waar momenteel circa
1100 mensen werken, heeft met het winnen van deze onderscheiding een
bedrag ontvangen van 2500 euro. Dit bedrag mag naar eigen inzicht
worden besteed aan een maatschappelijk relevant onderwijsproject.
Patricia Didderen, HR manager van Teleperformance Maastricht geeft aan
dat men hierbij ook de mening van de huidige leerlingen meeneemt. We
gaan natuurlijk nog een keer een positieve evaluatie met ze doen,
hierin stimuleren we de jongeren om aan te geven wat we nog kunnen
verbeteren om hun opvolgers nog beter te begeleiden. Deze prijs is
belangrijk voor de toekomst van het Nederlandse bedrijfsleven. Deze
toekomst ligt voor een groot deel in handen van de leerlingen van nu.
Het is goed dat daar via deze onderscheiding extra aandacht aan wordt
gegeven. We zijn als organisatie trots op onze leerlingen, in de meest
brede zin van het woord.", aldus Didderen.
Trots
Norbert van Liemt, CEO van Teleperformance Benelux is zeer tevreden
met deze prijs. Van Liemt: "Om twee redenen vinden we dit een
belangrijke opsteker voor onze organisatie. Ten eerste heeft het te
maken met je interne organisatie, leerlingen zijn volgens mij heel
goed in staat om de sfeer en mogelijkheden van je organisatie te
taxeren. Zeker deze generatie doorziet snel de prioriteiten van je
personeels- en opleidingsbeleid. Hiernaast heeft de onderscheiding ook
een mooie uitstraling op de totale branche van facilitaire
contactcenter diensten. We zijn met Teleperformance een aantal jaren
geleden heel bewust een andere weg ingeslagen. Juist de begeleiding
van de medewerkers is een hele belangrijke succesvoorwaarde. We
besteden veel aandacht aan trainingen en opleidingen. Het goed
begeleiden van leerlingen en stagiair(e)s is hier een integraal
onderdeel van".
Beste leerbedrijf van Nederland
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en de vereniging
van kenniscentra beroepsonderwijs bedrijfsleven (Colo), organiseren
jaarlijks de verkiezing voor het 'Beste leerbedrijf van het jaar '.
Aan deze verkiezing doen alle kenniscentra beroepsonderwijs
bedrijfsleven mee. Het winnende ECABO leerbedrijf wordt voorgedragen
aan Colo om mee te dingen naar deze prijs.
---
Over Teleperformance
Teleperformance is `s werelds voornaamste provider voor het
uitbesteden van CRM en contactcenter-diensten. De Teleperformance
Group combineert internationale expertise en best-practice met de
kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance (NYSE Euronext
Parijs: FR 0000051807) realiseerde in 2008 een omzet EUR 1,784
miljard. Teleperformance is actief in de Benelux sinds 1993 en
uitgegroeid tot een topspeler in de contactcenter branche met
vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel.
In de Benelux zijn meer dan 2100 medewerkers actief die werken voor
een groot aantal prominente merken in diverse branches.