Online verzekeringsmarkplaats plaatst makelaars aan zet !

08/12/2009 10:38

ESELECT BENELUX BVBA

Eerste virtuele verzekeringsmarktplaats voor marktbrede vergelijking

Met een eenmalige registratie op www.assurtel.be kan de verzekeringsmakelaar vanaf nu ook online offertes voorstellen aan consumenten in zijn regio.

Met deze marktplaats wordt het volgens initiatiefnemer David Dehaeck mogelijk voor het intermediair om "terug te slaan".

Immers, vergelijkingssites schieten als paddestoelen uit de grond. En tientallen verzekeraars verlenen hieraan hun medewerking. Sommigen starten ook nog eigen internetactiviteiten. Terwijl de makelaar zich realiseert dat hij vaak véél meer deskundigheid in huis heeft. Zodra hij ook snel en vertrouwelijk online kan voorstellen, dan is hij goud waard voor zijn klanten.

De Assurtel marktplaats biedt het ideale platform om de functie van consument en makelaar doeltreffend online te ondersteunen. Marktbreed, snel, en vertrouwelijk.

Nu zijn de professionele verzekeringsmakelaars aan zet !

Het imago van de intermediaire verzekeringsbranche staat de laatste jaren onder druk. De toegevoegde waarde zou behalve het persoonlijke contact nagenoeg weggevallen zijn doordat verzekeraars de meeste advies-, administratie- en communicatiefuncties dreigen over te nemen. De meeste makelaars zijn echter adviseurs in hart en nieren. Dus willen zij zo breed mogelijk de markt vergelijken voor hun klanten. Zij willen bestaande verzekeringsportefeuilles van hun klanten op eigen initiatief kunnen blijven aanscherpen en niet afwachten tot een andere partij dit aanbiedt te doen. Verder willen zij ook voortdurend hun klantenbestand uitbreiden in hun regio. Dat een groeiend aantal consumenten aangeeft om verzekeringen liever online af te handelen is voor de makelaars vanaf nu geen barriere meer door de komst van de Assurtel marktplaats. Het unieke concept van deze online verzekeringsmarktplaats is trouwens een wereldprimeur voor ons land.

Hoe werkt de virtuele verzekeringsmarktplaats ?

Op Assurtel geeft de consument na registratie slechts één maal de (anonieme) risicogegevens door tijdens een voorgesprek, waarna alle met de marktplaats samenwerkende makelaars uit de regio kunnen inloggen en op eenvoudige wijze kunnen offreren. Zo beschikt de consument binnen enkele dagen over een totaaloverzicht van offertes. Voor het digitale polisbeheer bij Assurtel ontvangt de consument en de makelaars een persoonlijke toegangscode en wachtwoord. De te verzekeren risico's kunnen uitsluitend op Assurtel worden aangeboden nadat er een uitgebreide checklist is ingevuld tijdens een voorgesprek met de consument. De te verzekeren risico's worden gepresenteerd aan de aangesloten makelaars, met toepassing van een maximum aantal van tien makelaars per regio. Privacygevoelige informatie, zoals de naam en vestigingsplaats van de verzekerde en de namen van de huidige risicodragers worden niet op de website geplaatst.

Bij de aanbieding van het risico op Assurtel vermeldt de consument de gewenste dekking en het gewenste eigen risico . Verzekeringsmakelaars kunnen tot de sluitingstermijn reageren op een aangeboden risico. De consument kan eventuele aanvullende vragen stellen en extra dekkingen vermelden in een private berichtendienst. Na de sluitingstermijn beschikt de consument over een totaaloverzicht van de reacties van de makelaars. De meest interessante wordt geselecteerd en online besteld en beheerd. De afvallers krijgen bericht.

Door de geboden transparantie beoordeelt de consument uiteindelijk zelf voorstellen, geadviseerd door de expertise van de makelaar.

Een betere vergelijkingssite voor verzekeringen is er niet..... persoonlijk, vertrouwelijk en de kracht van internet gecombineerd met de expertise van de makelaar!

Service en bijstand van een makelaar

Er is bewust voor een uniek model gekozen om enkel met makelaars te werken. De makelaars hebben typisch toegang tot tientallen verzekeringsmaatschappijen en kunnen de beste verzekeringspolis snel lokaliseren. Belangrijk is dat de consument niet voor de diensten van een verzekeringsmakelaar hoeft te betalen; de verzekeringsmaatschappij waar de consument uiteindelijk zaken mee doet betaald de makelaar een commissie. Een makelaar kent als geen ander de procedures en de processen van de diverse verzekeringsmaatschappijen, en kunnen het vakjargon interpreteren en vertalen dat in de meeste contracten wordt gevonden. De bij Assurtel aangesloten makelaars zullen de beste polis voorstellen volgens de specifieke behoeften van de consument. De prijzen voor deze polissen zijn niet duurder dan indien de consument de polis direct bij de verzekeringsmaatschappij of via hun agenten koopt. Verder kan de makelaar persoonlijk voor de belangen van zijn/haar klant opkomen bij de verzekeraars bij problemen, dit in schril contrast met de geautomatiseerde call-centers van direct verzekeraars.

Wat biedt de kracht van internet ?

Meer trefkansen. Op Assurtel worden de te verzekeren risico's aan maximaal tien makelaars aangeboden die met praktisch alle verzekeringsmaatschappijen samenwerken. Voor makelaars is het vervolgens mogelijk om te "bladeren" tussen het aanbod van te verzekeren risico's in hun provincie.

Efficiënter. De consument en de makelaar kiezen zelf het moment waarop zij Assurtel bezoeken. De consument behoeft slechts één maal de risico-informatie door te geven waarna de aangesloten makelaars direct over dezelfde informatie beschikken. Aanvullende gesprekken zullen tot het verleden behoren daar de makelaar op deze wijze in één keer over voldoende informatie beschikt voor een snelle en adequate beoordeling van het risico. De informatie op de site is uniform gerubriceerd waardoor snel een adequate beoordeling van het te verzekeren risico kan plaatsvinden voor de deelnemende makelaars. Dossiervorming is feitelijk niet meer nodig omdat alle gegevens in het systeem oproepbaar blijven voor de betrokken partijen.

Bovendien zijn de offertes niet bindend voor de consument. Pas als de offerte behoort tot de meest interessante en de consument online of per telefoon besteld, neemt de verzekeringsmakelaar zelf contact op met de consument.

Voor de consument kost het overigens niets. De makelaars betalen een jaarlijkse administratiekost en slechts een bescheiden bedrag voor toegang tot een offerteaanvraag. Dehaeck weet wat de kracht van de online marktplaats is. 'We zijn de eerste verzekeringsmarkplaats die volledige transparantie combineerd met de expertise van de beste makelaars.' En daar profiteren niet alleen consumenten van, ook de makelaars. 'De een krijgt snel overzicht in de beste voorstellen, de ander haalt omzet binnen. Dit is nu een typische win-winsituatie.'

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel