Ingezonden persbericht


------------------------------------

PERSBERICHT

Jacada sluit overeenkomst met energiegigant E.ON Nordic Eerste overeenkomst voor Jacada met een Europees nutsbedrijf

Amsterdam, 8 december 2009 ­ Jacada, vooraanstaand leverancier van klantinteractie-oplossingen, maakt bekend dat het een overeenkomst heeft gesloten met de Zweedse vestiging van 's werelds grootste leverancier van gas en stroom, E.ON. De overeenkomst is een mijlpaal omdat E.ON het eerste Europese nutsbedrijf is dat kiest voor Jacada en Jacada met deze stap verder kan uitbreiden in Scandinavië.

E.ON Nordic maakt deel uit van de E.ON Group, dat met een omzet van 87 miljard euro en 93.500 medewerkers een van de grootste energiebedrijven ter wereld is. De energieleverancier heeft Jacada in de arm genomen om de belangrijkste processen van het callcenter te stroomlijnen en te automatiseren. Jacada's Unified Desktop-oplossing geeft de klantenservicemedewerker een overzichtelijk scherm en biedt een eenduidig 360 graden-klantbeeld vanuit één geïntegreerde en gestroomlijnde toepassing die gedurende het telefoontje direct alle informatie biedt.

Klantenservice
"Uitmuntende service leveren aan onze klanten, krijgt onze hoogste prioriteit", zegt Tommy Bergqvist, Manager Business Support van E.ON klantenservice Zweden. "Als onze klanten ons bellen, willen ze een efficiënte en doeltreffende dienstverlening. De Jacada-oplossing automatiseert het grootste deel van de administratieve afhandeling die onze agenten na een belletje moeten doen, wat veel tijd en geld bespaart. Maar nog veel belangrijker is dat we klantenvragen sneller kunnen beantwoorden met betere informatie. We verheugen ons op een zeer succesvolle samenwerking met Jacada."

Tom Clear, CEO van Jacada, zegt: " E.ON is een wereldwijde marktleider en we zijn er trots op om voor E.ON te mogen werken. In de zeer concurrerende energiemarkt, begrijpen marktleiders zoals E.ON, het belang van het optimaliseren van klantinteractie. Het levert niet alleen tevreden klanten, maar ook lagere kosten. We helpen E.ON bij het verbeteren van efficiënte en doeltreffende dienstverlening en om zijn investering in Jacada binnen een jaar terug te verdienen."

Over Jacada
Jacada adviseert oplossingen die de klantenservice via telefoon en internet (web, e-mail of chat) optimaliseren. Uitgangspunt is de klantbehoefte. Doel is het ontlasten van de medewerker en daaruit voortvloeiende kostenbesparing. Resultaat is een betere klantervaring, voor trouwe klanten die graag herhalingsaankopen doen. Jacada is opgericht in 1990 en heeft wereldwijd vestigingen. Meer informatie is te vinden op www.jacada.com.

Over E.ON Group
E.ON is een van 's werelds grootste leverancier van energie en gas. Het bedrijf telt meer dan 93.500 medewerkers en had in 2008 een omzet van ruim 87 miljard euro. Meer informatie is te vinden op: www.eon.com.