Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 8 december 2009
Home sweet home bij V&D
Kersttrends: huiselijk warm & luxe cadeaus
Dat kerst dit jaar een traditioneel karakter heeft, merkt V&D aan de eerste verkoopcijfers in de decoratie materialen.
Elkaar luxe cadeautjes geven blijft deze kerst de trend. Kerst wordt dit jaar een huiselijk verwenfeest.
Huiselijke aankleding
De kersttrends dit jaar kenmerken zich door Scandinavische en vroege Amerikaanse pioneer invloeden die voor
een gezellige en nostalgische sfeer in huis zorgen. De kleuren rood, wit en zilver komen veelvuldig terug, net als
traditionele afbeeldingen als herten, sneeuwvlokken en kruissteek motieven. De nieuwste kerstaccessoires zijn
eenvoudig en van natuurlijke materialen.
Verleidelijke luxe
Onder de kerstboom liggen dit jaar luxe cadeautjes als horloges, luxe sieraden van goud
en zilver, verleidelijke lingerie voor haar en voor hem, DVD-boxen en games. Warme
winteraccessoires met een homemade karakter, als grof gebreide sjaals en mutsen zijn
ook een hit deze kerst. V&D ziet een sterke stijging in de verkoop van V&D cadeaukaarten.
Dit is een ideaal cadeau omdat deze niet alleen bij V&D te besteden is, maar ook te gebruiken is voor alle heerlijkheden van La Place.
De populariteit van het online kopen groeit met de dag. Met de Sinterklaas verkopen achter de rug ziet V&D een enorme toename
van de online verkoop via de webshop en zijn er 5 keer zoveel bezoekers vergeleken met vorig jaar. Op dit moment heeft de webshop
ruim 300.000 bezoekers per week. Ook de heerlijkste kerstgerechten kun je gemakkelijk online bestellen via La Place @ Home en
die in één van de La Place vestigingen ophalen. Gezien de run op bestellingen, zullen veel Nederlanders zichzelf thuis ook culinair
verwennen.
Top 5 cadeaus dit jaar:
· Cadeaukaart van V&D, ook te besteden bij La Place
· Verleidelijke lingerie voor haar en voor hem
· Horloges, luxe sieraden (goud & zilver)
· Warme winteraccessoires met veel authentieke grove breisels
· DVD-boxen en games
Over V&D
V&D is onderdeel van de retailgroep Maxeda. Met 62 vestigingen en ruim 11.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie
in Nederland. V&D ontvangt per week gemiddeld 1.8 miljoen bezoekers. Via www.vd.nl zijn producten online te bestellen. La Place is de
horeca-food groep van V&D Warenhuizen met ruim 35 miljoen klanten op jaarbasis. Via www.laplace.nl zijn producten online te bestellen.
Meer informatie,