Persbericht

spotONvision reikt awards uit aan B2B-marketeers
~ Awarduitreiking zet B2B-marketeers in de spotlights ~

Amstelveen, 8 december 2009 - Op 31 maart 2010 reikt spotONvision tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam voor het eerst twee awards uit aan rolmodellen op het gebied van business-to-business marketing en communicatie. De awarduitreiking heeft tot doel bewezen effectieve marketing- en communicatiecampagnes in de business-to-business markt te onderscheiden. Vanaf vandaag is de inschrijving voor nominaties geopend. spotONvision is hiervoor op zoek naar kandidaten die mee willen dingen naar de eerste Nederlandse B2B Marketing Award en B2B Communicatie Award.

Op de website www.b2bmarketingforum.nl/awards is meer informatie te vinden over de awards en hoe kandidaten kunnen meedingen. De vakjury die de uiteindelijke winnaars kiest, bestaat uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep. Ook het publiek krijgt een stem in het kiezen van de winnaars.

Om in aanmerking te komen voor een award zoekt de organisatie naar kandidaten met een bewezen track record in het B2B-marketingsegment. De geschikte kandidaten hebben namens een bedrijf of organisatie een tastbaar resultaat geleverd en beschikken over een duidelijke visie op het vakgebied. Om in aanmerking te komen voor de B2B Marketing Award of B2B Communicatie Award dient een vernieuwende en verfrissende case te worden aangeleverd waaruit onderscheidend vermogen specifiek in het B2B-segment blijkt.

spotONvision organiseert de awarduitreiking om speciaal het B2B-marketingsegment in de spotlights te zetten. Volgens het bureau krijgt dit marktgebied nog onvoldoende aandacht in Nederland en daar willen zij graag verandering in brengen, mede door de organisatie van deze awarduitreiking.

"Wij merken door onze ervaring en intensieve contacten met marketeers in de B2B-markt dat dit vakgebied nog altijd als onderbelicht wordt beschouwd. De spotlights staan meestal gericht op grote consumentenmerken", zegt Ingrid Archer-van den Berg, Managing Partner bij spotONvision. "Met deze awards willen wij B2B-marketeers onderscheiden voor hun werk. Daarnaast streven we naar erkenning voor B2B-marketing als een zeer interessant en uitdagend vakgebied."

De eerste vijftig inzendingen worden beloond met een Nederlandstalig exemplaar van Seth Godin's (die tevens spreekt op het B2B Marketing Forum) Purple Cow. De boeken worden beschikbaar gesteld door Bruna.

Voor meer informatie over de awards zie: www.b2bmarketingforum.nl.

(328 woorden)