Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Dromen van verbetering

Nieuwsbericht, 9 december 2009



Als startsein voor de campagne `Mijn tijd voor de zorg' reed staatssecretaris Bussemaker vanmorgen mee met de Droombus. Tijdens de rit sprak ze met medewerkers uit ouderenzorg en thuiszorg over de toekomst.

De Droombus is een initiatief van de organisatie van zorgondernemers Actiz. De bus rijdt sinds september door het land en bezoekt ruim 60 zorgaanbieders. Aan de hand van het thema `dromen over mijn tijd voor de zorg' praten professionals in de bus over hun ambities, wensen en dilemma's.

Dromen

Met de campagne vragen zorgaanbieders aandacht voor het waardevolle werk van de ouderenzorg en thuiszorg en de keuzes waar de branche voor staat. De medewerkers weten als geen ander wat er nodig is, wat beter kan en wat behouden moet blijven om goede zorg te verlenen. Uit deze gesprekken blijkt niet alleen dat zorg en aandacht voor cliënten meer tijd vraagt dan er is, maar ook dat medewerker en manager talloze ideeën hebben over hoe zorg beter kan.

Medewerkers in de zorg gaan bloggen

In januari 2010 gaat de publiekscampagne van start. Vijf of zes medewerkers houden een dagboek bij en geven een realistisch beeld van de praktijk.

Verwijzingen


* Mijn tijd voor de zorg Externe link Met de campagne `Mijn tijd voor de zorg' wil Actiz een realistisch beeld geven van de ouderenzorg en thuiszorgzorg. Met de campagnewebsite maken ze voor iedereen zichtbaar wat voor de 450.000 medewerkers dagelijkse praktijk is. Actiz wil laten zien dat zorg verlenen een leuk, maar ook complex vak is. En dat de aanbieders van zorg en de medewerkers in de zorg voor een aantal grote uitdagingen, dilemma's en keuzes staan.