Dromen van verbetering
Nieuwsbericht, 9 december 2009
Als startsein voor de campagne `Mijn tijd voor de zorg' reed
staatssecretaris Bussemaker vanmorgen mee met de Droombus. Tijdens de
rit sprak ze met medewerkers uit ouderenzorg en thuiszorg over de
toekomst.
De Droombus is een initiatief van de organisatie van zorgondernemers
Actiz. De bus rijdt sinds september door het land en bezoekt ruim 60
zorgaanbieders. Aan de hand van het thema `dromen over mijn tijd voor
de zorg' praten professionals in de bus over hun ambities, wensen en
dilemma's.
Dromen
Met de campagne vragen zorgaanbieders aandacht voor het waardevolle
werk van de ouderenzorg en thuiszorg en de keuzes waar de branche voor
staat. De medewerkers weten als geen ander wat er nodig is, wat beter
kan en wat behouden moet blijven om goede zorg te verlenen. Uit deze
gesprekken blijkt niet alleen dat zorg en aandacht voor cliënten meer
tijd vraagt dan er is, maar ook dat medewerker en manager talloze
ideeën hebben over hoe zorg beter kan.
Medewerkers in de zorg gaan bloggen
In januari 2010 gaat de publiekscampagne van start. Vijf of zes
medewerkers houden een dagboek bij en geven een realistisch beeld van
de praktijk.
Verwijzingen
* Mijn tijd voor de zorg Externe link Met de campagne `Mijn tijd
voor de zorg' wil Actiz een realistisch beeld geven van de
ouderenzorg en thuiszorgzorg. Met de campagnewebsite maken ze voor
iedereen zichtbaar wat voor de 450.000 medewerkers dagelijkse
praktijk is. Actiz wil laten zien dat zorg verlenen een leuk, maar
ook complex vak is. En dat de aanbieders van zorg en de
medewerkers in de zorg voor een aantal grote uitdagingen,
dilemma's en keuzes staan.