Homan en Telecoi veranderen winkelstraten in bluetoothzones


Aanbiedingen en kortingscoupons op de mobiele telefoon stimuleren aankopen voor de kerstdagen

Den Haag, 20091209 -- Overal in Nederland is de feestverlichting van Homan weer volop aan het schijnen. In de winkelstraten van 12 gemeentes krijgt de kerstverlichting een extra bijzonder tintje. Telecoi, autoriteit in de mobiele diensten, is namelijk een langdurige samenwerking aangegaan met marktleider Homan, waardoor tientallen winkelstraten in o.a. Amsterdam, Rotterdam en Den Haag vanaf vandaag bluetoothzones zijn geworden. Voorbij lopende consumenten krijgen hierdoor op hun mobiele telefoon speciale aanbiedingen en kortingscoupons van winkeliers, die ze gelijk ter plekke kunnen gebruiken. Zo kunnen winkeliers op leuke, efficiënte en goedkope wijze direct met de aanwezige consumenten in hun winkelstraat communiceren. En zo aankopen stimuleren.

Interactieve winkelstraten
Telecoi en Homan slaan de handen ineen om Nederlandse winkelstraten interactief te maken. Vanaf vandaag is de feestverlichting in 12 gemeentes, waaronder Amsterdam, Rotterdam en Den Haag uitgerust met bluetoothkastjes. Omringende winkeliers kunnen hierdoor tijdens de feestdagen middels de bluetooth, een innovatieve marketingtool, speciale aanbiedingen en kortingscoupons versturen.

Mede-directeur van Telecoi, Ton Aries: "Via bluetooth kunnen winkeliers op een goedkope, efficiënte en leuke manier direct communiceren met hun klanten. Bovendien is flyeren via bluetooth ook erg milieuvriendelijk, want er komt geen papier aan te pas! Deze Kerst kunnen bezoekers van tientallen winkelstraten verspreid door het hele land rekenen op een kerstgroet namens Homan en Telecoi via de mobiel. Winkeliers die geïnteresseerd zijn in het inzetten van een bluetoothcampagne kunnen met mij contact opnemen ".

Landelijk uitrollen
Telecoi en Homan hebben de intentie om de bluetoothzones in de winkelstraten volgend jaar landelijk verder uit te rollen. "Wij hebben gekozen voor een langdurige samenwerking met Homan omdat zij net als Telecoi staan voor kwaliteit. Homan is verantwoordelijk voor de verlichting van meer dan 400 winkelstraten in Nederland en voldoet aan alle wettelijke eisen en normen. Dit maakt het voor ons technisch en logistiek eenvoudig om bluetoothzones door heel Nederland te realiseren en een meerwaarde voor de winkeliers te zijn", aldus Ton Aries.

Over Telecoi
Telecoi wordt door velen al bestempeld als "het best bewaarde geheim in de mobiele diensten". Vanaf 1986 heeft Telecoi een indrukwekkende staat van dienst op weten te bouwen in de telecombranche en is marktleider in de Benelux. Telecoi heeft inmiddels mobile services geleverd aan o.a. Samsung, Ajax, ID & T, T-Mobile en Puma. Het bedrijf heeft een eigen research en development afdeling. Tezamen met een uitgebreid dienstenpakket, bestaande uit mobiel internet, mobiele ticketing, bluetooth, gateways en paymentsystems biedt Telecoi bedrijven een one-stop-shop model om hen zo succesvol mogelijk te maken op het gebied van internet en mobiel. Voor meer informatie zie www.telecoi.nl

Over Homan
Door veel Nederlanders bewonderd en besproken; de lichtversiering in de winkelstraten van Nederland. Nu de dagen steeds korter worden en de duisternis steeds vroeger in valt, komt de verlichting in de winkelstraten goed tot zijn recht. Maar waar veel mensen niet bij stilstaan en misschien wel heel nieuwsgierig naar zijn, is dat achter de decoratie een hele organisatie zit. Zo verzorgt Homan al jaren de verlichting in onder andere het gehele centrum van Almere en Rotterdam, straten in Amsterdam zoals PC Hooftstraat, Kalverstraat en Nieuwendijk en het centrum van Hilversum, Eindhoven, Zeist, Den Haag. Daarnaast voorziet Homan in de stroomvoorziening en verlichting van evenementen en kermissen. Voor meer informatie zie www.homan.nl





Ingezonden persbericht