Starbucks brengt 124 landen samen voor unieke wereldwijde sing-along

Van Argentinië tot Zambia verenigen mensen zich om samen live “All You Need Is Love” te zingen op www.StarbucksLoveProject.com; wereldwijde gemeenschap uitgenodigd om eigen stem toe te voegen

SEATTLE (VS)--(BUSINESS WIRE)-- 20091209 --

Op 7 december heeft Starbucks Coffee Company (Nasdaq:SBUX) de wereld uitgenodigd zich bij elkaar aan te sluiten in een nooit eerder vertoond evenement dat personen, gemeenschappen, landen en culturen met elkaar heeft verbonden door middel van de universele taal van muziek. Vertegenwoordigers van 124 landen over de hele wereld voerden de legendarische hit “All You Need Is Love” uit ter ere van het éénjarige jubileum van de samenwerking van Starbucks met (RED)TM.

De live sing-along strekte zich uit over verschillende landen, talen en tijdzones, waarbij artiesten instrumenten bespeelden en zongen in de traditionele stijl van hun land. De uitvoeringen werden tegelijkertijd gestreamd via internet naar één enkele locatie in Londen, waar het optreden van elke locatie werd getoond. En passant vestigde Starbucks ook nog eens een nieuw Guinness World RecordsTM-record, voor “Meeste landen in een online sing-along”. Het evenement is te bekijken via www.StarbucksLoveProject.com.

“We zijn alle mensen die zijn samengekomen om deel te nemen aan dit evenement en die dit moment mogelijk hebben gemaakt ontzettend dankbaar”, aldus Chris Bruzzo, vicepresident van de afdeling Brand, Content and Online bij Starbucks. “Mensen wereldwijd met elkaar verbinden door middel van muziek roept de gedachte aan liefde op, een boodschap die synoniem staat voor de tijd van het jaar.”

Iedereen met toegang tot een computer en videocamera is van harte welkom om een eigen versie van “All You Need Is Love” toe te voegen en te delen met de wereld. Voor elke video die wordt ingezonden, zal Starbucks een bijdrage - beperkt tot één miljoen inzendingen - leveren aan het Global Fund zodat verder kan worden gebouwd op de prestaties door middel van de samenwerking van Starbucks met (RED). Door zich aan te sluiten bij (PRODUCT) RED™, werkt Starbucks samen met klanten en ondersteunt zo de Afrikaanse gemeenschappen waar de koffie wordt verbouwd en helpt bij het verbeteren van het leven van mensen met hiv/aids.

Het product STARBUCKS (PRODUCT) RED™ heeft fondsen gegenereerd die gelijk staan aan meer dan 7 miljoen dagen geneesmiddelen voor het Global Fund om te helpen bij de bestrijding van aids in Afrika het afgelopen jaar.

Over Starbucks

Starbucks Coffee Company zet zich sinds 1971 in voor het op ethische wijze inkopen en branden van de beste arabica-koffie ter wereld. Met winkels over de hele wereld is Starbucks vandaag de belangrijkste brander en verkoper van specialiteitenkoffie ter wereld. Door middel van onze onaflatende inzet voor het bereiken van excellentie en onze leidende beginselen, wekken we voor elke klant de unieke Starbucks Experience tot leven met elk kopje koffie. Als u Starbucks ook wilt ervaren, kunt u een van onze winkels bezoeken of een kijkje nemen op onze website: www.starbucks.com.

Over (RED)™ en (PRODUCT) RED™

(RED)’s belangrijkste doelstelling is de particuliere sector betrekken bij het vergroten van het bewustzijn over en het werven van fondsen voor het Global Fund, om te helpen bij de bestrijding van aids in Afrika. Bedrijven met het (PRODUCT) RED-merk op hun producten dragen een aanzienlijk percentage van hun omzet van of winst op dat product af aan het Global Fund om aidsprogramma’s in Afrika te financieren. De nadruk ligt hierbij op de gezondheid van vrouwen en kinderen. Huidige partners zijn: American Express (alleen de Britse divisie), Apple, Bugaboo, Converse, Gap, Emporio Armani, Hallmark, Dell, Starbucks en Nike. Sinds de lancering in het voorjaar van 2006 is meer dan $140 miljoen bijeengebracht door (RED) voor het Global Fund. Het geld van (RED) wordt ingezet in Swaziland, Rwanda, Ghana en Lesotho. Kijk voor meer informatie op: http://www.joinred.com/.

Over “The Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria”

Het Global Fund is sinds de oprichting in 2002 uitgegroeid tot de belangrijkste sponsor van programma's ter bestrijding van aids, tuberculose en malaria, met goedgekeurde financiële middelen ter waarde van 18 miljard Amerikaanse dollars voor programma’s in 140 landen. Het Global Fund ondersteunt programma’s die zijn gebaseerd op overeengekomen prestatiedoelstellingen en keert geld uit in overeenstemming met bewezen resultaten. Eind juli 2009 hebben door het Global Fund ondersteunde programma’s de dood van meer dan 4 miljoen personen kunnen voorkomen door aidsbehandeling te leveren voor 2,3 miljoen mensen en TB-behandeling voor 5,4 miljoen mensen, en door de wereldwijde distributie van 88 miljoen met insectendodend middel behandelde klamboes ter voorkoming van malaria. Kijk voor meer informatie op: http://www.theglobalfund.org.

Foto’s/multimediagalerij op: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6116584〈=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Starbucks Coffee Company
Kate Bovey, 206-318-7100
press@starbucks.com
of
Edelman
Amber Eyerly, 206-318-7100

press@starbucks.com

Ticker_symbol NASDAQ:SBUX
ISIN US8552441094