Ingezonden persbericht
Klussen in de kredietcrisis
Er is altijd genoeg te doen in en rond het huis. Alleen kun je lang niet altijd alles zelf. Hoe vind je nu voor jouw project de beste klusser/vakman voor een aantrekkelijke prijs. Biedplaats is hiervoor nu de ideale oplossing. Je zet je klus op de site en aangesloten vakmannen/klusbedrijven kunnen een bod uitbrengen op de opdracht. De vakmannen krijgen achteraf ook een beoordeling, waardoor de klant direct kan zien welke aanbieder het beste bij hem past en/of de vakman zijn werk goed doet.
De onzekerheid op de woningmarkt bezorgt vakmannen gouden tijden.
Aangezien de woning maar moeilijk te verkopen is, kiest men voor het opknappen van de bestaande woning.
Vooral naar klussen als schilderwerk en het opknappen van vloeren is veel vraag.
Daniel Winters van Biedplaats vertelt dat de prijs voor de aanbieders van werk
belangrijk is, maar niet doorslaggevend. "We merken dat de opdrachtgevers
meestal niet voor de laagste prijs gaan, maar voor een partner die goede referenties
heeft gekregen. Als iemand een belachelijk lage prijs vraagt voor een opdracht
vertrouwen particulieren dit al snel niet. Het huis is hiervoor te belangrijk en we
merken dat mensen vooral willen dat iets goed gebeurt." Natuurlijk speelt een
goede prijs hierbij wel een belangrijke rol. "Dat is ook de kracht van Biedplaats. Veel
mensen weten niet waar ze moeten beginnen als ze een bepaalde werkzaamheid
omtrent de woning willen laten uitvoeren. Zeker in deze economische crisis is het
inhuren van een vakman een goed alternatief voor het zakelijk laten uitvoeren
van hetzelfde werk. Alleen hoe vind je nu de juiste vakman voor wat jij wilt laten
doen? Dit was altijd zoeken naar een speld in een hooiberg en nu is het heel
gemakkelijk geworden. Een particulier kan zijn klus gratis op de site zetten en
vakmensen die geïnteresseerd zijn kunnen hier een bod op uitbrengen. Hierdoor
kan de consument heel snel de verschillende geïnteresseerde partijen vergelijken
en de partner kiezen waar hij het meeste vertrouwen in heeft."
Geen verrassing
Om voor een goede service te zorgen is het belangrijk dat de site veel aangesloten
vakmensen heeft. Volgens Winters is dit geen probleem en loopt het aantal
klusjesmensen nog steeds hard op. "We hebben in een paar maanden tijd bijna
vierduizend aangesloten vakmannen." Voor Winters is de groei geen verrassing. "Ik
had eerlijk gezegd wel verwacht dat het zo snel zou gaan ja. Het is heel moeilijk
om de juiste vakmensen te vinden voor een klus en onze site helpt hier bij. Voor
vakmensen is het ook erg interessant omdat zij op een eenvoudige manier hun
omzet kunnen verhogen. Als zij via onze site één klus in het half jaar krijgen dan
halen ze het inschrijfgeld er al uit." Ook de consument weet de site steeds beter te
vinden, verklaart Winters. "We groeien met ongeveer duizend klussen per maand.
De verwachting voor 2009 is dat er ongeveer twintigduizend nieuwe klussen
geplaatst zullen worden. We merken ook dat de consument erg tevreden is, want
met nieuwe opdrachten komen ze weer bij ons terug. Voor ons is dat natuurlijk
een heel goed teken."