Ingezonden persbericht


Klussen in de kredietcrisis

Er is altijd genoeg te doen in en rond het huis. Alleen kun je lang niet altijd alles zelf. Hoe vind je nu voor jouw project de beste klusser/vakman voor een aantrekkelijke prijs. Biedplaats is hiervoor nu de ideale oplossing. Je zet je klus op de site en aangesloten vakmannen/klusbedrijven kunnen een bod uitbrengen op de opdracht. De vakmannen krijgen achteraf ook een beoordeling, waardoor de klant direct kan zien welke aanbieder het beste bij hem past en/of de vakman zijn werk goed doet.

De onzekerheid op de woningmarkt bezorgt vakmannen gouden tijden. Aangezien de woning maar moeilijk te verkopen is, kiest men voor het opknappen van de bestaande woning. Vooral naar klussen als schilderwerk en het opknappen van vloeren is veel vraag.

Daniel Winters van Biedplaats vertelt dat de prijs voor de aanbieders van werk belangrijk is, maar niet doorslaggevend. "We merken dat de opdrachtgevers meestal niet voor de laagste prijs gaan, maar voor een partner die goede referenties heeft gekregen. Als iemand een belachelijk lage prijs vraagt voor een opdracht vertrouwen particulieren dit al snel niet. Het huis is hiervoor te belangrijk en we merken dat mensen vooral willen dat iets goed gebeurt." Natuurlijk speelt een goede prijs hierbij wel een belangrijke rol. "Dat is ook de kracht van Biedplaats. Veel mensen weten niet waar ze moeten beginnen als ze een bepaalde werkzaamheid omtrent de woning willen laten uitvoeren. Zeker in deze economische crisis is het inhuren van een vakman een goed alternatief voor het zakelijk laten uitvoeren van hetzelfde werk. Alleen hoe vind je nu de juiste vakman voor wat jij wilt laten doen? Dit was altijd zoeken naar een speld in een hooiberg en nu is het heel gemakkelijk geworden. Een particulier kan zijn klus gratis op de site zetten en vakmensen die geïnteresseerd zijn kunnen hier een bod op uitbrengen. Hierdoor kan de consument heel snel de verschillende geïnteresseerde partijen vergelijken en de partner kiezen waar hij het meeste vertrouwen in heeft."

Geen verrassing
Om voor een goede service te zorgen is het belangrijk dat de site veel aangesloten vakmensen heeft. Volgens Winters is dit geen probleem en loopt het aantal klusjesmensen nog steeds hard op. "We hebben in een paar maanden tijd bijna vierduizend aangesloten vakmannen." Voor Winters is de groei geen verrassing. "Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het zo snel zou gaan ja. Het is heel moeilijk om de juiste vakmensen te vinden voor een klus en onze site helpt hier bij. Voor vakmensen is het ook erg interessant omdat zij op een eenvoudige manier hun omzet kunnen verhogen. Als zij via onze site één klus in het half jaar krijgen dan halen ze het inschrijfgeld er al uit." Ook de consument weet de site steeds beter te vinden, verklaart Winters. "We groeien met ongeveer duizend klussen per maand. De verwachting voor 2009 is dat er ongeveer twintigduizend nieuwe klussen geplaatst zullen worden. We merken ook dat de consument erg tevreden is, want met nieuwe opdrachten komen ze weer bij ons terug. Voor ons is dat natuurlijk een heel goed teken."