Ticketverkoop ID&T en Q-dance vanaf 1 januari 2010 verzorgd door Paylogic 10/12/2009 11:16

PR Newswire

AMSTERDAM, December 10 /PRNewswire/ -- ID? en Q-dance gaan vanaf 2010 alle tickets online verkopen en niet via de website van een ticketingpartij zoals in het verleden. De tickets zullen direct verkocht worden vanaf de websites van de diverse evenementen. De samenwerking zal starten op 1 januari in 2010. ID? en Q-dance hebben begin dit jaar besloten op zoek te gaan naar een nieuwe partner voor de ticketverkoop. Dit is via een uitgebreid selectieproces verlopen en uit deze selectie blijkt dat Paylogic bij uitstek de beste partner is om voor drie jaar mee in zee te gaan.

ID? en Q-dance richten zich in hun lange termijn strategie
erop om de relatie met de bezoeker naar een hoger niveau te trekken. Hierbij spelen internet en voornamelijk de websites van ID? en Q-dance een cruciale rol. Via het systeem van Paylogic zullen ID? en Q-dance zelf aan het roer staan om de ticketverkoop te beheren en te monitoren. Op deze manier kan de relatie versterkt worden met de bezoeker, zonder tussenkomst van anderen.

Fatih Kahyaoglu, Commercieel Directeur van ID? & Q-dance,
geeft aan dat de werkwijze van Paylogic exact aansluit bij de strategie van ID? en Q-dance. "Paylogic is een IT service provider gespecialiseerd in events en internet, het belangrijkste medium bij ticketverkoop vandaag de dag. Daarnaast benadert Paylogic ticketing op geheel nieuwe wijze. De door Paylogic gefaciliteerde evenementhouder wordt zelf in staat gesteld om de relatie met de bezoekers optimaal te benutten. Deze innovatieve en slimme manier van zaken doen is geheel nieuw in ticketing en past goed bij ID? en Q-dance. Wij zijn dan ook erg blij met deze strategische samenwerking."

Ook Paylogic is erg enthousiast over haar nieuwe klanten. "Het is een eer dat aansprekende, internationale evenementorganisators als ID? en Q-dance ervoor kiezen om alle tickets via Paylogic op de markt te brengen", zegt Jan Willem van der Meer, Commercieel Directeur Paylogic. "Het is een geweldig bedrijf dat in staat is om haar sterke merken internationaal te vermarkten op een aansprekende manier. De hele wereld kent bijvoorbeeld het merk Sensation. Toch kwam de keuze van ID? en Q-dance ten gunste van Paylogic niet als een verrassing. Dit omdat wij ervan overtuigd zijn dat Paylogic het beste aansluit bij de evenementorganisator van nu en morgen. Omdat zeker in het onduidelijke online ticketlandschap de meest logische verkoopplek de website van de evenementhouder zelf is en de evenementhouder tegenwoordig graag zelf de touwtjes in handen heeft. Zo zien wij het ook het liefst." Voor Paylogic betekent de verkoop van tickets voor ID? en Q-dance eveneens dat zij met deze extra stap direct één van de grootste ticketingorganisaties van Nederland is. Naar schatting zal Paylogic in 2010 in totaal 4 miljoen tickets in Nederland verkopen, vanaf heden kan elke evenementhouder in België ook bij Paylogic terecht.

Paylogic

Paylogic is gelanceerd in juni 2006. Het innovatieve
ticketingsysteem heeft de afgelopen jaren bijzonder veel
evenementorganisaties van naam als klant mogen verwelkomen. Paylogic onderscheidt zich door ticketverkoop te faciliteren vanaf de website van de evenementorganisatie, haar full service benadering en de zeer voordelige prijs. Paylogic biedt naast online ticketing ook via meer dan 400 Primera verkooppunten, via haar callcenter en via tientallen mediapartners (waaronder Radio 538 en de SBS groep). Paylogic is onderdeel van Accepté Holding BV, een innovatief IT bedrijf met 60 medewerkers verdeeld over haar kantoren in Groningen en Amsterdam. Accepté werd opgericht in 2005.

Paylogic heeft onder andere de volgende namen in haar
klantenbestand: UDC, FCA, Circuit Park Zandvoort, Amsterdam RAI, Art of Dance, Studio100, X-Sense, Ahoy', KNSB, Zwarte Cross, The Matrixx, Discobrains, Miljonair Fair, Sneakerz, Paaspop, de Zenith, Circus Renz, Loveland en bijna 600 andere evenementorganisaties. Voor meer info zie: http://www.paylogic.nl.

Noot voor de redactie (