Ticketverkoop ID&T en Q-dance vanaf 1 januari 2010 verzorgd door Paylogic
10/12/2009 11:16
PR Newswire
AMSTERDAM, December 10 /PRNewswire/ -- ID? en Q-dance gaan vanaf 2010 alle tickets online verkopen
en niet via de website van een ticketingpartij zoals in het verleden. De
tickets zullen direct verkocht worden vanaf de websites van de diverse
evenementen. De samenwerking zal starten op 1 januari in 2010. ID? en
Q-dance hebben begin dit jaar besloten op zoek te gaan naar een nieuwe
partner voor de ticketverkoop. Dit is via een uitgebreid selectieproces
verlopen en uit deze selectie blijkt dat Paylogic bij uitstek de beste
partner is om voor drie jaar mee in zee te gaan.
ID? en Q-dance richten zich in hun lange termijn strategie
erop om de relatie met de bezoeker naar een hoger niveau te trekken. Hierbij
spelen internet en voornamelijk de websites van ID? en Q-dance een cruciale
rol. Via het systeem van Paylogic zullen ID? en Q-dance zelf aan het roer
staan om de ticketverkoop te beheren en te monitoren. Op deze manier kan de
relatie versterkt worden met de bezoeker, zonder tussenkomst van anderen.
Fatih Kahyaoglu, Commercieel Directeur van ID? & Q-dance,
geeft aan dat de werkwijze van Paylogic exact aansluit bij de strategie van
ID? en Q-dance. "Paylogic is een IT service provider gespecialiseerd in
events en internet, het belangrijkste medium bij ticketverkoop vandaag de
dag. Daarnaast benadert Paylogic ticketing op geheel nieuwe wijze. De door
Paylogic gefaciliteerde evenementhouder wordt zelf in staat gesteld om de
relatie met de bezoekers optimaal te benutten. Deze innovatieve en slimme
manier van zaken doen is geheel nieuw in ticketing en past goed bij ID? en
Q-dance. Wij zijn dan ook erg blij met deze strategische samenwerking."
Ook Paylogic is erg enthousiast over haar nieuwe klanten. "Het
is een eer dat aansprekende, internationale evenementorganisators als ID? en
Q-dance ervoor kiezen om alle tickets via Paylogic op de markt te brengen",
zegt Jan Willem van der Meer, Commercieel Directeur Paylogic. "Het is een
geweldig bedrijf dat in staat is om haar sterke merken internationaal te
vermarkten op een aansprekende manier. De hele wereld kent bijvoorbeeld het
merk Sensation. Toch kwam de keuze van ID? en Q-dance ten gunste van
Paylogic niet als een verrassing. Dit omdat wij ervan overtuigd zijn dat
Paylogic het beste aansluit bij de evenementorganisator van nu en morgen.
Omdat zeker in het onduidelijke online ticketlandschap de meest logische
verkoopplek de website van de evenementhouder zelf is en de evenementhouder
tegenwoordig graag zelf de touwtjes in handen heeft. Zo zien wij het ook het
liefst." Voor Paylogic betekent de verkoop van tickets voor ID? en Q-dance
eveneens dat zij met deze extra stap direct één van de grootste
ticketingorganisaties van Nederland is. Naar schatting zal Paylogic in 2010
in totaal 4 miljoen tickets in Nederland verkopen, vanaf heden kan elke
evenementhouder in België ook bij Paylogic terecht.
Paylogic
Paylogic is gelanceerd in juni 2006. Het innovatieve
ticketingsysteem heeft de afgelopen jaren bijzonder veel
evenementorganisaties van naam als klant mogen verwelkomen. Paylogic
onderscheidt zich door ticketverkoop te faciliteren vanaf de website van de
evenementorganisatie, haar full service benadering en de zeer voordelige
prijs. Paylogic biedt naast online ticketing ook via meer dan 400 Primera
verkooppunten, via haar callcenter en via tientallen mediapartners (waaronder
Radio 538 en de SBS groep). Paylogic is onderdeel van Accepté Holding BV, een
innovatief IT bedrijf met 60 medewerkers verdeeld over haar kantoren in
Groningen en Amsterdam. Accepté werd opgericht in 2005.
Paylogic heeft onder andere de volgende namen in haar
klantenbestand: UDC, FCA, Circuit Park Zandvoort, Amsterdam RAI, Art of
Dance, Studio100, X-Sense, Ahoy', KNSB, Zwarte Cross, The Matrixx,
Discobrains, Miljonair Fair, Sneakerz, Paaspop, de Zenith, Circus Renz,
Loveland en bijna 600 andere evenementorganisaties. Voor meer info zie:
http://www.paylogic.nl.
Noot voor de redactie (