Provincie Noord-Holland

Ruime voldoende voor provinciale dienstverlening

09 december 2009 - Nieuwsartikel

Klanten geven de dienstverlening van de provincie een ruime voldoende. Zij zijn onder meer tevreden over de informatievoorziening van de provincie, bijvoorbeeld over de wegwerkzaamheden op de provinciale wegen.

Ook de contacten met de medewerkers scoren een ruime voldoende. Dat blijkt uit de klantenmonitor 2009 waarvan Gedeputeerde Staten kennis hebben genomen.

Naast de positieve punten geven de klanten ook aan op welke gebieden de provincie verbetering kan aanbrengen. Zo blijkt onder meer dat weggebruikers behoefte hebben aan file-informatie op de provinciale wegen. En zouden aanvraagprocedures voor subsidie versimpeld moeten worden. De uitkomsten van het onderzoek zullen worden gebruikt om de dienstverlening verder te verbeteren

Achtergrond
In 2007 is de provincie gestart met het meten van de klanttevredenheid. De uitkomsten zijn stabiel: in 2007 scoorde de provincie een 7.1, dit jaar is dat een 7.2. Ruim 1.500 inwoners, bedrijven en (overheids-) organisaties hebben in 2009 meegewerkt aan het onderzoek. Zij zijn gevraagd naar hun mening over onder andere het beheer van provinciale (vaar)wegen en fietspaden, de openbaar vervoerhaltes, de afhandeling van subsidieaanvragen, vergunningaanvragen, handhavingsbezoeken en de telefonische dienstverlening van de provincie. Meer informatie vindt u in onderstaande Klantenmonitor.


* Klantenmonitor 2009 (pdf - 1,42 mb)


Zie het origineel