INTERSPORT Sponsor Van Nationale Teams Afrikaans Voetbal
10/12/2009 14:00
PR Newswire
BERN, Zwitserland, December 10 /PRNewswire/ -- INTERSPORT, 's werelds grootste sport-retailer, kondigt met
trots een partnerovereenkomst aan voor een samenwerking met drie grote
federaties in het PUMA African Football: Ghana, Ivoorkust en Kameroen
In 2010 zijn alle ogen van de wereld gericht op Afrika,
dankzij de Orange Africa Cup of Nations en het WK voetbal 2010 in
Zuid-Afrika. Deze partnerovereenkomst stelt INTERSPORT in staat om te
profiteren van de verhoogde aandacht die Afrika en het Afrikaanse voetbal
gaan krijgen in de loop van 2010.
INTERSPORT activeert zijn relatie zowel via online
activiteiten als via activiteiten in de winkels, te beginnen bij aanvang van
de Orange Cup of Nations. Het hoogtepunt van de relatie zal de unieke
"Afrikaanse ervaring" zijn, die, in samenwerking met PUMA, het toonaangevende
sport-lifestylemerk en een stuwende kracht achter het Afrikaanse voetbal,
Ghana, Ivoorkust en Kameroen samenbrengt in Parijs ter voorbereiding van het
WK voetbal 2010.
Het sponsoringpakket biedt INTERSPORT een krachtig
communicatieplatform. Het INTERSPORT-merk zal op borden, op de uitrusting van
de teams, en op al het sponsorherkenningsmateriaal verschijnen, inclusief de
interviewachtergronden in het trainingskamp in Parijs
Franz Julen, algemeen directeur van IICINTERSPORT
International Corp, stelt: "INTERSPORT is er trots op om met ingang van
vandaag en tot het einde van het WK voetbal 2010 de sponsor te mogen zijn van
Ghana, Ivoorkust en Kameroen. Door middel van dit partnerschap versterkt
INTERSPORT zijn positie als toonaangevende retailer in het voetbal. Bovendien
versterkt dit partnerschap onze succesvolle samenwerking met PUMA."
Jochen Zeitz, voorzitter en algemeen directeur van PUMA AG:
"Door zijn sterke banden met het Afrikaanse voetbal heeft PUMA een
thuisvoordeel. We zijn blij om een sterke marketing- en communicatiecampagne
te mogen aanbieden in samenwerking met INTERSPORT, waardoor de Europese
consument deel kan worden van de Afrikaanse ervaring."
IIC-INTERSPORT International Corp
Met een omzet van 8,9 miljard euro en meer dan 5200 specialistische
sportwinkels in 37 landen, heeft de INTERSPORT-groep zijn positie als
wereldleider in de sportartikelenmarkt verder versterkt.