NetApp optimaliseert partnerondersteuning gericht op middelgrote ondernemingen

Schiphol-Rijk, 10 december 2009 - NetApp (NASDAQ: NTAP) zet de volgende stap in de ondersteuning van zijn partnerinitiatieven voor verkoop aan middelgrote ondernemingen (MSE-programma). De storage-leverancier wil het verkopen van zijn producten, oplossingen en diensten zo eenvoudig mogelijk maken. Hiervoor zijn nieuwe instrumenten en marketingmaterialen ontwikkeld, waaronder Campaign Express, een update op het GetSuccessful-programma en de KickStart Service Builder, speciaal bedoeld voor servicepartners.

De markt van middelgrote ondernemingen, bedrijven met 100 tot 1000 medewerkers, is zeer belangrijk voor NetApp en biedt veel verkoopkansen voor resellers. De uitbreiding van het MSE-initiatief volgt op de introductie van het FAS2040-systeem in de FAS2000-serie, een verlaging van de instapprijzen voor hardwareplatformen en van de bijbehorende softwarebundels in september van dit jaar.

"NetApp bewijst de beste voorwaarden voor partners te willen creëren en hen de beste technologie te bieden", zegt Julie Parrish, Vice President Global Partner Sales bij NetApp. "Wij ondersteunen onze verkooppartners met innovatieve tools, campagnes en programma's zodat ze verkoopkansen nog sneller en efficiënter kunnen opvolgen. Ons streven om zakendoen met NetApp steeds verder te vereenvoudigen, wordt door onze partners erkend en gewaardeerd."

NetApp heeft zijn partneraanbod uitgebreid met:

* Campaign Express: deze efficiënte marketing-tool is speciaal ontwikkeld om partners hun eigen marketingcampagnes te laten ontwikkelen en uitvoeren, gericht op het beheer van storage en data binnen VMware- en/of Microsoft-omgevingen. De tool bevat de middelen voor de creatie en executie van campagnes, inclusief ingebouwde meetinstrumenten en rapportagemogelijkheden om resultaten inzichtelijk te maken.
* GetSuccessful - een bewezen NetApp-programma om partners te voorzien van kennis, proof points en een aansluitende oplossing voor verschillende benodigdheden. Dit programma is vernieuwd om direct te voldoen aan de specifieke behoeften van de MKB-markt. Tot nu toe ligt de focus op Windows storage-consolidatie en de vele mogelijkheden om Windows-omgevingen te optimaliseren. Dit is mogelijk door het toepassen van NetApp storage efficiency-technologieën zoals unified storage, snapshots, thin provisioning, deduplicatie en meer. Live workshops die gegeven worden door NetApp-distributeurs complementeren het aanbod.
* KickStart Service Builder - een nieuw educatieprogramma gericht op servicepartners. Het doel is om sneller professionele diensten te verlenen aan servicepartners met MKB-klanten. NetApp heeft een aantal on-demand video's en een eenvoudige eBook ontwikkeld ter ondersteuning van het implementeren van de FAS2000-serie, NetApp's productfamilie gericht op middelgrote ondernemingen.

NetApp startte in mei 2008 met het MSE-initiatief, speciaal gericht op resellers in het MKB-segment. Later introduceerde NetApp het Silver Partner-programma. Deze initiatieven zijn ontworpen voor resellers die zich richten op storage-behoeftes in de MKB-markt. In het eerste anderhalf jaar heeft NetApp meer dan 1.800 Silver-partners geautoriseerd die de FAS2000-serie verkopen.

Alle genoemde instrumenten zijn toegankelijk en beschikbaar op Field Portal, het uitgebreide platform dat door alle NetApp-partners als informatiebron ingeschakeld kan worden.