Cadeaubonnen zijn de hype dit najaar

10/12/2009 11:59

FUN BELGIUM NV

Brugge - Het bleek vorige week nog uit een onderzoek van Deloitte: Belgen geven en krijgen het liefste cadeaubonnen. Vrijetijdsketen FUN is een echte specialist op dat gebied. Je kunt bij FUN terecht voor de cadeaubonnen van Vivabox, Cadeaubox, Bongo, Bongo Boutique, Give a Do, MyGazine en Supertube. Daarnaast biedt FUN nog tal van andere geschenkartikelen aan onder het nieuwe logo Fun@Home.

Cadeaubonnen voor iedereen

Op 7december publiceerde Deloitte de resultaten van een onderzoek naar de Kerstaankopen in 17 Europese landen. Daaruit blijkt dat de Belg zeer graag zelf zijn cadeau kiest. Cadeaubonnen staan immers op de eerste plaats in het lijstje van wat Belgen het liefst krijgen, maar ook in het lijstje van wat ze het liefst geven als geschenk.

Het succes van cadeaubonnen is al een paar jaar aan het groeien. Er komen ook steeds meer nieuwe aanbieders bij. Bij FUN vind je nu al 7 verschillende merken van cadeaubonnen en het aantal thema's neemt hand over hand toe.

Bart Coeman, bestuurder van FUN: "We hebben ons assortiment uitgebreid en we merken een duidelijke trend in de verkoop van geschenkbonnen. Dit jaar is de verkoop ervan al met een vijfde toegenomen. Cadeaubonnen verkopen het jaar door goed, maar in de Kerstperiode is er een grote piek merkbaar. Het is dan ook altijd een leuk cadeau om te geven zonder het risico te lopen dat je geschenk niet in de smaak valt."

Sinds kort is er in elke FUN winkel een shop-in-de-shop van Vivabox met een zeer ruime keuze uit het aanbod. Vivabox onderscheidt zich van andere aanbieders omdat de grote dozen vaak ook staaltjes of andere hebbedingen bevatten. Naast de bekende Bongo bonnen vind je bij FUN ook de zes Bongo Boutique bonnen met thema's als koffie en thee of bloemen en planten. Het hele assortiment Give a Do is beschikbaar met keuze uit Fun en Hotel in verschillende prijsklassen.

Cadeaubox biedt een zeer ruime keuze in aantrekkelijke langwerpige doosjes die het cadeau extra uitstraling geven. Voor leesliefhebbers is er het assortiment MyGazine met een abonnement op een tijdschrift naar keuze. Een nieuwe telg in het cadeaubonnengamma is Supertube. In een hippe tube vind je een mooie poster met een keuze aan activiteiten en een geschenkenbon om je keuze te verzilveren. Er zijn Supertubes voor levensgenieters, fijnproevers, lovers en beauty's.

FUN heeft ook een eigen Fun Geschenkencheque waarmee je uit het hele gamma van FUN kunt kiezen. De Fun Geschenkencheque kun je ook online geven. De bon wordt dan opgestuurd naar de gelukkige ontvanger.

Fun@Home

Een nieuwe corner in de winkels van FUN is Fun@Home. In deze afdeling vind je de leukste hebbedingen, geschenkjes met een knipoog en bijzondere gadgets zoals zwarte champagneglazen of een stijlvolle juwelenhouder.

Bij FUN vind je altijd een leuk geschenk voor jong en oud en voor elk budget.

*****

Over FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.

In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.

Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.

Fun telt momenteel 30 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.

Fun, daar begint de pret.