NeuroFocus breidt zijn Raad van Advies uit met twee van de meest

10/12/2009 02:20

PR Newswire

BERKELEY, Californië, December 10 /PRNewswire/ --

NeuroFocus, het meest vooraanstaande bedrijf voor neuromarketing, heeft

aangekondigd dat het twee nieuwe leden aan zijn Raad van Advies heeft

toegevoegd.

De Raad van Advies bestaat uit wereldwijd erkende deskundigen op het

gebied van neurologie en bedrijfskunde en biedt NeuroFocus en zijn cliënten,

waarvan er vele op de top 100 lijst van het tijdschrift Fortune staan,

consultanten van topkwaliteit.

Dr. Hans-Jochen Heinze

Dr. Heinze is een Directeur van het Leibnitz Instituut voor Neurobiologie

Magdeburg, Afdeling Gedragsneurologie, in Maagdenburg, Duitsland.

De eminente carrière van Dr. Heinz heeft onder meer leidinggevende

posities omvat voor een aantal van de beste instellingen voor neurologie in

Duitsland en in de wereld. Naast zijn huidige positie, heeft hij onder meer

gewerkt bij het Max Planck Instituut, de Otto von Giericke Universiteit, het

Centrum voor Neurologie aan de Universiteit van Bremen en een aantal andere

instellingen met een soortgelijke status in de wereldwijde wetenschappelijke

gemeenschap.

Zijn professionele prestaties zijn erkend door aanstellingen in de Senaat

van de Duitse Onderzoeksstichting en de Raden van Advies van de Alexander von

Humboldt Stichting en de Internationale Universiteit van Bremen, plus vele

andere wetenschappelijke organisaties. Dr. Heinze is lid van de Duitse

Academie van Natuurwetenschappers LEOPOLDINA en hij heeft de hoogste prijzen

voor zijn werk ontvangen van Duke University, de Otto von Guericke

Universiteit en hij heeft bovendien de DUBOIS-DEBAUQUE prijs voor

Elektronfysiologie ontvangen, een prijs die eens in de vier jaar wordt

uitgereikt.

Dr. Heinze heeft zijn medische doctorsgraag verkregen van de Medische

Faculteit in Hannover. In zijn brede onderzoeksactiviteiten heeft hij zich

onder (veel) meer bezig gehouden de neurale mechanismen van cognitie,

geheugen en taal en corticale organisatie, plasticiteit van de hersenen en

hemisferische specialisatie.

Dr. Anna Christina Nobre

Dr. Nobre leidt het Hersen- en Cognitielaboratorium en het Centrum voor

Hersenafbeeldingen in realtime van de Universiteit van Oxford in Oxford,

Engeland. Zij is de Universiteitsprofessor in Cognitieve Neurologie bij de

faculteit voor Experimentele Psychologie en een staflid voor Psychologie in

New College. Zij is ook een adjunct professor aan de Northwestern

Universiteit in Chicago, Illinois, Verenigde Staten.

Bij het Hersen- Cognitielaboratorium leidt Dr. Nobre onderzoeken in een

scala van voorlopende methodes voor hersenafbeeldingen, waaronder fMRI, MEG,

EEG en TMS. Deze neurologische methoden worden gecombineerd met

gedragsstudies om de neurale systemen die cognitieve functies in de hersenen

van mensen ondersteunen, te onthullen.

Veel van het werk van het Laboratorium richt zich op het begrijpen van

hoe de hersenen snel opvolgende voorspellingen doen over gebeurtenissen die

zich voordoen om te zorgen voor een zo goed mogelijk begrip en actie. Andere

onderzoeksonderwerpen zijn onder meer de voorstelling van tijd; de invloed

van motivatie op perceptie en hoe ervaringen worden aangepast door sociale

factoren.

Dr. Nobre heeft in 1992 haar Doctorsgraad ontvangen van de Yale

University, waar zij zich richtte op binnen de schedel gelegen en niet

invasieve elektrofysiologische onderzoeken naar menselijke cognitie. Tijdens

onderzoek na het behalen van haar doctorsgraad, en later bij Harvard, van

1992 tot 1994, was zij betrokken bij een aantal van de eerste onderzoeken

naar hersenafbeeldingen van cognitieve functies in de menselijke hersenen.

Over NeuroFocus

NeuroFocus (www.neurofocus.com) biedt geavanceerde neurologische kennis

en expertise aan de werelden van merken, productontwikkeling en verpakking,

reclame maken, marketing in winkels en vermaak. cliënten van NeuroFocus zijn

onder meer bedrijven op de top 100 lijst van het tijdschrift Fortune in

tientallen categorieën, waaronder auto's, verpakte goederen voor consumenten,

voedsel en drank, financiële diensten, internet, detailhandel en vele andere

industrieën. De cliënten in de vermaakcategorie zijn onder meer grote

bedrijven in de omroep-, kabeltv- en filmindustrie.

Het bedrijf gebruikt mensen met wetenschappelijke achtergronden en met

doctorsgraden in neurologie en marketing van de Universiteit van Californië

in Berkeley, MIT, Harvard, Oxford en andere vooraanstaande instellingen,

samen met mensen met ervaring op leidinggevend niveau in bedrijven en

consultatie. De Nielsen Company is een strategisch investeerder in

NeuroFocus.

Tom Robbins van NeuroFocus, +1-510-526-9882, of +1-510-367-1920, tom.robbins@neurofocus.com






-