NIKE Total 90 Laser III, de nieuwe schoen van Torres en Sneijder

Meer goals dankzij nieuwe voetbalschoen en digitaal trainingsprogramma

HILVERSUM, Nederland--(BUSINESS WIRE)-- 20091210 --

Vandaag onthult Nike zijn nieuwe generatie Total90 Laser voetbalschoen. De Total90 Laser III is voorzien van een nieuw geconfigureerde ‘Shot Shield-impactzone’ speciaal ontworpen voor meer precisie en een grotere schotkracht. Onder meer Fernando Torres, Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar zullen de schoen – die garant lijkt te staan voor goals – gaan dragen. Nike biedt naast de nieuwste schoentechnologie ook een speciaal digitaal trainingsprogramma met interactieve oefeningen van Torres en coaches van Juventus FC.

“Met het ontwerpteam van Nike heb ik nauw samengewerkt aan deze Total90 Laser III, die absoluut een nieuwe dimensie toevoegt aan mijn spel en zorgt voor meer schotkracht, en een beter gevoel voor precisie en effect,” vertelt Fernando Torres. “Wat ik verder zo mooi vind, is dat via NikeFootball+ elke speler nu zijn of haar techniek en spel kan verbeteren met tips van spelers en coaches uit het internationale topvoetbal.”

Kracht, effect en precisie

Tijdens de ontwikkeling van groen-rood-zwarte Total90 Laser III bestudeerden de ontwerpers de biomechanica van het raken van de bal en splitsten dit op in specifieke elementen in de relatie tussen schoen en bal. Er werd vooral aandacht besteed aan het instapgebied en aan hoe spelers de bal raken en effect geven. Het resultaat is een nieuw ontwerp van het Shot Shield met een zuiverder impact op de bal, voor een grotere schotkracht, meer effect en een betere nauwkeurigheid.

Gelijkmatige druk

Vijf impactvlakken op de schoen vormen een uniform contactpunt waardoor een egaler oppervlak ontstaat voor een gelijkmatige drukverdeling. De impactvlakken zijn geconfigureerd als vijf zelfstandige eenheden die als één geheel werken en flexibel blijven bij de interactie met de voet. Verder bevat de schoen geavanceerd geheugenschuim met vormcorrectie, wat een egaal en consistenter oppervlak biedt voor een grotere precisie, specifiek voor de behoeften van iedere individuele speler.

Meer wrijving

Uitstekende TPU-ribben aan de mediale zijde van de schoen bieden grotere wrijving bij balcontact, zodat groter effect ontstaat bij het plaatsen van de bal. De hoek en het formaat van elke rib zijn strategisch bepaald voor een betere controle over de baan van de bal, en klappen bij balcontact onmiddellijk in voor een geweldige touch en feel.

NIKE Football+

Kopers van de nieuwe schoenen krijgt bovendien via een unieke code toegang tot NikeFootball+, een digitaal trainingsprogramma – toegankelijk via internet, mobiel internet of iPhone – van de coaches van Juventus FC, plus een uitgebreide ‘signature move’-trainingssessie van topspits Fernando Torres.

“Wij produceren de bestpresterende schoenen die momenteel verkrijgbaar zijn,” aldus Bert Hoyt, general manager van NikeFootball. “Maar dankzij de combinatie van de voetbalschoentechnologie met het digitale coachingsprogramma van NikeFootball+, koop je niet alleen nieuwe schoenen, maar een heel totaalpakket voor verbetering van je spel.”

Eersteklas leer

De Total90 Laser III is verkrijgbaar in eersteklas synthetisch Teijin-leer, of eersteklas leer voor optimale pasvorm, comfort en prestaties. Het ontwerpteam van de Total90 Laser III heeft ook de veterstrook asymmetrisch geplaatst, voor een zuiverder impactoppervlak en een betere pasvorm en verstelling van de schoen. Stabiliteit en comfort zijn verbeterd door verstevigingen van de externe hielkap en de buitenzool.

De Total90 Laser III-schoen is vanaf zaterdag 12 december verkrijgbaar via www.nikestore.com en ligt wereldwijd in de winkel vanaf 7 januari 2010. NikeFootball+ is toegankelijk via www.nikefootball.com. Het nieuwe trainingspakket gericht op trefzekerheid sluit aan op het balcontrolepakket dat werd gelanceerd in oktober 2009, en wordt in 2010 vervolgd met een snelheids-coachingprogramma verbonden aan de Nike Mercurial-schoen.

Over Nike

Nike, Inc., gevestigd nabij Beaverton, Oregon (V.S.), is 's werelds toonaangevende ontwerper, verkoper en distributeur van authentiek sportschoeisel, apparatuur en accessoires voor een breed scala aan sporten en fitnessactiviteiten. Volledige dochterondernemingen van Nike zijn onder anderen Converse Inc., dat sportschoeisel, -kleding en -accessoires ontwerpt, verkoopt en distribueert; Cole Haan, dat luxe schoeisel, handtassen, accessoires en jassen ontwerpt, verkoopt en distribueert; Umbro Ltd., een toonaangevend wereldwijd voetbal (soccer) merk met vestiging in het Verenigd Koninkrijk; en Hurley International LLC, dat schoeisel, kleding en accessoires voor actiesporten en jongeren ontwerpt, verkoopt en distribueert. Voor meer informatie, ga naar www.nikebiz.com.

**