Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
()

Amsterdam, 10 december 2009
()

Novotel biedt whiskyworkshop via iPod

iTaste: unieke virtuele tasting van Oban, Glenkinchie en Talisker ()

In de Nederlandse hotels van Novotel kunnen gasten vanaf 14㤤december genieten van een virtual whisky tasting. Drie Schotse malts, één iPod en de begeleiding van een gerenommeerde whiskykenner vormen de basis van iTaste: een uniek concept waarbij hotelgasten voor slechts ¤ 12,50 kennismaken met de gevarieerde smaak, de eeuwenoude historie en de eindeloze tradities die Schotland te bieden heeft. Drankenproducent Diageo en Novotel introduceren het vernieuwende product hierna mogelijk ook in het buitenland.

Men neemt plaats aan de bar, vraagt naar de stijlvolle iPod, drukt op play en de whisky tasting gaat van start. Op de bar verschijnen ondertussen drie karakteristieke Schotse malts, die keurig worden neergezet op de bijbehorende 'flavour map'. In beeld verschijnt een Nederlandse Schot genaamd Gerrit Duit en de virtuele reis langs de rijke Schotse geschiedenis, talloze proefnotities en wereldberoemde distilleerderijen begint. Virtueel in beeld en geluid natuurlijk, want de malt whisky's van Oban, Glenkinchie en Talisker zijn levensecht. iTaste is vanaf 14 december aaanstaande beschikbaar bij alle Nederlandse vestigingen van Novotel en kost ¤ 12,50 inclusief een glas Oban (14 jaar), Glenkinchie (12 jaar) en Talisker (10 jaar).

iTaste is een initiatief van hotelketen Novotel in samenwerking met de Classic Malts Selection van Diageo. "De virtual tasting is ideaal voor een uiteenlopende groep gasten. Voor mensen die een goed glas whisky al kunnen waarderen, maar ook voor beginners", vertelt Rembert Vonk van Accor Hospitality Nederland. Voor de invulling van de whisky's kwam Vonk al snel bij Diageo terecht. "De Classic Malts Selection omvat een uitgebreide, kwalitatief hoogstaande verzameling Schotse malts, die perfect past bij het concept van iTaste. Bovendien weten ze bij Diageo ontzettend veel van whisky. Misschien wel meer dan wie dan ook."

Whisky is niet zomaar whisky
Het idee van een virtual whisky tasting past volgens Jack Ruys, channel marketing manager van Diageo, uitstekend in deze tijd: "Nederlandse volwassenen zijn buitengewoon gretig als het gaat om nieuwe kennis. Bovendien is te zien dat door de economische omstandigheden kwaliteit steeds belangrijker wordt gevonden. Nu is whisky niet zomaar whisky, want iedere malt heeft een distinctieve smaak, die bijvoorbeeld qua fruitigheid, rokerigheid of alcoholpercentage fors kan verschillen van een ander. Wij willen mensen hierin graag zelf een voorkeur laten ontwikkelen en hen laten ervaren hoe het whiskyspectrum er grofweg uitziet. iTaste biedt hotelgasten een laagdrempelige manier om hierover in korte tijd veel op te steken."

Ken je klassiekers
De Schotse malts in iTaste maken allen deel uit van Diageo's Classic Malts Selection. Oban (14) is een prachtige rokerige malt met een moutige droogheid in smaak en afdronk. Haar mistige, zilte karakter dankt zij aan haar afkomst uit één van de oudste distilleerderijen van Schotland, gelegen in de heide- en turfrijke omgeving van de Western Highlands. Glenkinchie (12) is een licht, droog aperitief uit de regio Edinburgh. Glenkinchie is de favoriete Lowland malt van veel blenders. Het regionale karakter is duidelijk herkenbaar in haar zachte grassigheid, kruidige smaak met kaneel en gember, en levendige afdronk. Talisker (10) is afkomstig uit de enige distilleerderij op het eiland Skye en is de meest bekroonde malt. Zij is een krachtige malt met een prikkelend aroma en een peperige smaak. Meer informatie vindt u op: www.malts.com.

Diageo
Bezoek www.DRINKiQ.com, een wereldwijd initiatief van Diageo, met meer informatie over verantwoord drankgebruik en handige tips die dit bevorderen. ()

www.novotel.com
()

Novotel positioneert zich met meer dan 400 hotels wereldwijd, aan de bovenkant van het middenklasse segment, Novotel staat voor modern, vernieuwend, uitnodigend, flexibel en servicegericht en heeft zich zodanig ontwikkeld dat gasten zich er thuis kunnen voelen. Alle informatie over Novotel hotels is te vinden op het internet: Novotel.com en Accorhotels.com. Met 150.000 medewerkers in bijna 100 landen is Accor Europees marktleider en één van 's werelds grootste ondernemingen op het gebied van hotellerie en zakelijke dienstverlening. Accor biedt zijn klanten ruim 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten:
* Hotels: meer dan 4000 hotels met 500.000 kamers in 90 landen: Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, Adagio, ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1, hotelF1 en Motel 6. Hierbij komen nog aanvullende activiteiten zoals die van Accor Thalassa, Lenôtre en CWL;
* Zakelijke dienstverlening: 32 miljoen mensen in 40 landen maken gebruik van de diensten van Accor Services (human resources, marketing services en expenses management). In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 43 hotels, van het luxe tot het budgetsegment: 2 Sofitel hotels waaronder het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 MGallery hotel - The Convent Hotel Amsterdam, 9 Novotel hotels, 17 Mercure hotels,, 11 ibis hotels, 1 Etap hotel en 2 Formule I hotels). Voor meer informatie: www.accor.com.




Ingezonden persbericht